کانون، حمله به بیمارستان غزه و کشتار کودکان را محکوم کرد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور بیانیه‌ای، جنایت بزرگ رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه را محکوم و با مردم غزه و فلسطین ابراز همدردی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رژیم صهیونیستی و غاصب سرزمین فلسطین روز ۲۵ مهر ۱۴۰۲ بیمارستانی را در نقاط مرکزی غزه بمباران کرد که این اقدام منجر به شهادت بیش از هزار نفر افراد بی‌گناه - به‌ویژه کودکان-  شد.

متن بیانیه کانون به شرح زیر است:

چند ساعتی از انتشار تصاویری نگذشته بود که تعدادی از کودکان و نوجوانان فلسطینی را نشان می‌داد که در محوطه بیمارستانی در غزه به بازی‌های کودکانه روی آورده بودند و جست‌وخیزکنان، شاید احساس می‌کردند که موشک‌های رژیم غاصب دیگر بیمارستان را هدف قرار نمی‌دهد.

آن‌سوی دیگر، تصاویری منتشر شده است که نظامیان رژیم غاصب را در حال آماده‌سازی بمب‌های چندین تُنی برای فرودآوردن بر سر مردم بی‌گناه و مظلوم غزه به تصویر کشیده است.

ساعتی نگذشت که بیمارستان «المعمدانی» در مرکز غزه با همان بمب‌های رژیم کودک‌کش، به خاک‌وخون کشیده شد و بیش از هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جان شیرین‌شان را از دست دادند که بیش از صدها نفر از آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دادند.

این روزها سخن گفتن از پایبندی به قواعد بین‌المللی و پیمان‌نامه‌هایی که در مجامع بین‌المللی پس از وقوع جنگ جهانی دوم با عنوان پیمان‌نامه‌های ۴گانه ژنو به تصویب رسید تا از مردم بی دفاع حمایت کنند و جنگ‌افروزان را از آتش‌افروزی و یورش به غیرنظامیان به‌ویژه کودکان و زنان بازدارند همچون نجوا در گوش‌های سنگینی است که نمی‌شنوند و وجدان‌های‌شان خفته است و بیدار نمی‌شود تا صدای انسانیت و آزادی‌خواهی مردم ستمدیده جهان را بشنوند.

۱۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۲۵ مهر ۱۴۰۲) جهانیان شاهد جنایتی بودند که شاید برای آن، کمتر بدیلی بتوان در جنگ‌های سه دهه  گذشته جهان پیدا کرد.

رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی در ادامه جنایت‌ها و نسل‌کشی گسترده مردم غزه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» یک‌بار دیگر نشان داد که به هیچ اصول و قاعده‌ای پایبند نیست و تحت حمایت دولت‌های بزرگ جهان و سکوت مرگبار آن‌ها دست به هر جنایتی می‌زند و برایش انسان‌های بی‌گناه، غیرنظامیان و کودکان و زنان هیچ تفاوتی با هم ندارند و این سَبُعیَّت و ددمنشی، دیگر راهی به‌جز ایستادگی در برابر غاصبان و جنگ‌افروزان، تا به‌دست‌آوردن پیروزی نهایی، پیش روی قهرمانان مقاومت قرار نداده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن محکوم کردن جنایت بزرگ بمباران بیمارستان «المعمدانی» - که منجر به شهادت بیش از هزار نفر از ساکنان غزه شد - با مردم شریف و مبارز فلسطینی و خانواده‌های بازماندگان آنان ابراز همدردی می‌کند و از مسئولان سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد و  فعال در حوزه کودک و نوجوان در سراسر جهان می‌خواهد با تشکیل نشست‌های فوری، اقدام‌های جنایت‌بار رژیم غاصب فلسطین و کودک‌کش صهیونیست را ابتدا محکوم و فراتر از آن، تمامی ظرفیت‌های این نهادها را برای جلوگیری از ادامه کشتار مردم، به‌ویژه کودکان مظلوم و بی‌گناه فلسطین به‌کار بگیرند.

پیروزی نزدیک است. به لطف و یاری خدا.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =