وقاحت و سکوت مجامع بین‌المللی در محکوم کردن بمباران بیمارستان غزه

دقایقی پیش، هم‌زمان با صدور بیانیه محکومیت کودک‌کشی و بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه، مدیرعامل کانون در توییتر پیام فرستاد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ماده ۱۸ کنوانسیون چهارم ژنو درباره‌ ممنوعیت حمله به بیمارستان‌های غیرنظامی وضع شده است ولی وقتی که تجاوزها و جنایات رژیم  غاصب و ددمنش در جنگهای غزه در سال‌های۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ از سوی جوامع بین‌الملل نادیده گرفته شد و هم‌زمان حقوق بشر منوپولی عمل‌کرد و عفو بین‌الملل ستمگر شد؛ وقتی دیوان کیفری بین‌الملل به خواب رفت و همه‌ی این ندیدن‌ها، دست به دست هم دادند تا این وقاحت به اوج برسد و در ۲۰۲۳ بمب یک‌تُنی  بر روی بیمارستانی بریزد که علاوه بر مجروحان و بیماران، زنان و کودکان به آن پناه آورده بودند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور بیانیه‌ای این جنایت جنگی و مظلوم‌کشی را محکوم کرد. همچنین حامد علامتی مدیرعامل کانون، ساعاتی قبل‌ از صدور بیانیه‌ با ارسال پیام در توییتر به این وحشیگری واکنش نشان داد.
متن پیام به این شرح است:

امروز ماهیت کودک‌کش رژیم غاصب صهیونیستی بر هیچ انسان آزاده‌ای پوشیده نیست. این انسان‌نماها یا کودکان را به شهادت می‌رسانند و یا آنها را یتیم می‌کنند. سکوت مجامع بین‌المللی کار را به جایی رسانده که با وقاحت بیمارستان را هم بمباران می‌کنند.

مدیرعامل کانون توییت ارسال کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =