نشست هم‌اندیشی مروجان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون خوزستان

کانون خوزستان نشست هم‌اندیشی مروجان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نشست هم‌اندیشی مروجان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم»، بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ و با حضور معاون فرهنگی و کارشناسان فرهنگی کانون استان و جمعی از فعالان حوزه کودک؛ ازجمله سیروس داودی نماینده سازمان‌های مردم نهاد و استاد دانشگاه، مجید بهداری استاد شاهنامه‌خوانی، منوچهرجوکار مدیر انجمن ترویج ادب فارسی در استان، مجتبی گهستونی فعال رسانه، فردین کوراوند دبیر انجمن‌های ادبی استان، شهرام دهکردی مدیر انجمن سفیران سبز خوزستان، ناصری مقدم معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان و... به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مروجان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون خوزستان

در این نشست جهان گل محمدی کارشناس فرهنگی و رابط قصه‌گویی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دراستان خوزستان ضمن تشکر و قدردانی از حضور ظرفیت‌های مختلف اجتماعی استان در این نشست، بخشی از شیوه‌نامه قصه‌گویی را قرائت کردند.

وی پیش‌بینی برگزاری زنگ‌های قصه‌گویی و جشن‌های قصه‌گویی را از جمله فعالیت‌های کانون در جهت ترویج فرهنگ قصه‌گویی عنوان کرد و افزود؛ در برنامه‌ریزی امسال قرار بر این است، برخلاف سال‌های گذشته که برگزاری جشنواره قصه‌گویی محدود به کانون بود، با دعوت به حضور ومشارکت فعالان اجتماعی، این جشنواره به نحوه احسنت با خاطره خوش برگزار شود.

وی با تفسیر بخش‌های مختلف بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عنوان کرد؛ زبان اشاره یکی از بخش‌های این جشنواره است که با هدف گسترش قصه‌گویی در بین کودکان با نیازهای ویژه، توسط مربیان زبان اشاره برگزار می‌شود.

او بخش کسب‌وکار این دوره از جشنواره را بخشی نو اعلام کرد و افزود؛ سرتاسر زندگی هر انسانی در واقع به نوعی قصه‌ای است که می‌توان به آن پرداخته شود به عنوان مثال یک پزشک، یک کارگر، یک دانش‌آموز و... هر کدام درگذر عمر خود با مشکلات، تلاش‌ها، یاس ها و موفقیت و گفت‌وگوهای روزمره و.... به نوعی قصه‌گو هستند و علاقه‌مندان به شرکت در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی می‌توانند در قالب قصه‌گویی نود ثانیه‌ای آثار خود را به این دوره از جشنواره ارسال کنند.

گل محمدی با اشاره به بخش‌های مختلف ملی جشنواره از مدعوین خواست تا با همکاری و مشارکت فعال در عرصه اطلاع‌رسانی و برگزاری ، عموم مردم را از برگزاری این رویداد فرهنگی آگاه سازند و گامی موثر در جهت فرهنگ‌سازی قصه‌گویی در میان خانواده‌ها بردارند.

برگزاری کارگاه خوانش متون ادبی، تولید قصه، شبکه‌سازی و تبلیغات، نحوه آموزش قبل از اجرا، تولید خبر خوب، معرفی کودکان قصه‌گو، مکتوب شدن قصه‌های کمتر شنیده شده، تأثیر نقش قصه در نهادینه کردن آموزش‌ها، توجه به صنعت و پیوند دادن آن با رسانه‌ها، برگزاری جلسات توجیهی برای خانواده‌ها، مشارکت ورزشکاران و بازگو نمودن قصه‌های آن‌ها در جشنواره و... از جمله موادی بود که در این نشست توسط اعضای شرکت‌کننده با ارائه راهکار مناسبف مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =