کد خبر: 332197
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون برگزار شد

آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون و جمعی از مدیران و کارشناسان کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای این مراسم، سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون در سخنانی بیان کرد: خوش بدرقه بودن کانونی‌ها مسبوق به سابقه است و امروز یکی از مدیران کانون را بدرقه کرده و به استقبال مدیر دیگری می‌رویم.

او ادامه داد: هادی یوسف‌زاده خدمات و زحمت‌های صادقانه‌ای داشت که برای همه ما درس بود و در کنار او آموختیم و حالا به استقبال مدیر جدید می‌رویم که انشاالله آماده یک مدیریت جهادی است. کانون به معنی عشق و محبت برای فرزندان ایران زمین است.

ابراهیمی افزود: در جمهوری اسلامی مسئولیت‌ها همواره از دوش بزرگواری برداشته و بر دوش دیگری نهاده می‌شود؛ بنابراین باید امانت گونه به این مسئولیت‌ها نگاه کنیم. از سوی دیگر صدق و راستی در ابتدا و پایان کار را به ما یادآور شده‌اند و بهترین وصف نیز همین صداقت است؛ این‌که قلب و زبان همه ما یکی باشد. ما از مدیران کانون این را دیدیم و آموختیم و خوشحالیم که در کنار این عزیزان هستیم.

مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون در پایان به صحبت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرده و گفت: ایشان در تمام صحبت‌هایشان یادآور هستند که در هر جا کار می‌کنید آنجا را مرکز عالم بدانید و بدانید که وظیفه مهمی را برعهده دارید.

آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون برگزار شد

خداحافظی با یک خبر خوش

در ادامه این مراسم که اجرای آن را الهام دارابی برعهده داشت؛ هادی یوسف‌زاده که حالا باید او را معاون پیشین مدیریت توسعه و منابع خطاب کرد، به روی صحنه آمد و گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد تا در اینجا کار کنم و این مراسم را نیز تجربه کنم. تاکنون همواره معارفه شده‌ام و تاکنون تکریم نداشتم. دوست هم نداشتم این اتفاق رخ دهد، اما به لطف دوستان این مراسم امروز در حال برگزاری است.

او بیان کرد: از زحمت‌های همه همکارانم تشکر می‌کنم. اگر موفقیتی در زمان حضور من در کانون به‌دست آمده است آن را مدیون همکارانم در ستاد و مراکز استان‌ها می‌دانم که همراه من شدند و شبانه‌روزی کار کردند. اگر کم و کسری بوده است از ناتوانی من بوده و اگر موفقیتی حاصل شده متعلق به دوستان است.

یوسف‌زاده افزود: تلاش کردیم با توجه به فضای فرهنگی کانون، کار حقوقی را با آن ادغام کرده و تلطیف کنیم اما در بخش‌هایی این امکان فراهم نبود و یک‌سری محدودیت‌ها و معذوریت‌ها همواره در کار وجود داشته و دارد و این نیز طبیعی است. ما دوست داریم همه کارها انجام شده و مانعی در کار نباشد، اما بپذیرید که این امکان‌پذیر نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سابق کانون همچنین اظهار کرد: در تیر سال ۱۴۰۰ زمانی که این سمت را پذیرفتم خزانه کانون نه تنها خالی بود بلکه منفی بود و امروز به لطف خداوند و همت همکارانم به اندازه‌ای است که قطعا تا پایان سال هیچ مشکل مالی وجود نخواهد داشت. ما مقدمات افزایش حقوق همکاران را نیز در این مدت آماده کردیم و منابع مالی آن نیز دیده شده است، اگر مجوزهای لازم آن گرفته شود به یاری خداوند به‌زودی محقق خواهد شد.

او در پایان نیز تاکید کرد: از همکارانم خواهش می‌کنم همراه مدیر جدید باشند، چراکه از مجموعه‌ای فرهنگی می‌آیند و برای من جای خوشحالی است که از فرهنگ دور نبوده‌اند. جا دارد همین جا و از طریق این تریبون از مدیرعاملان قبلی کانون که در رشد یافتن من به عنوان یک کانونی نقش داشتند و مرا همراهی کردند، نیز تشکر کنم.

همدلی دغدغه کانونی‌هاست

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون نیز در بدرقه دوست و همکار خود بیان کرد: هادی یوسف‌زاده از دوستان قدیمی من است و خداحافظی از او کار سختی است. در گذشته وقتی کار خوبی انجام می‌شد، بزرگ‌ترها می‌گفتند «پیر شوی و عاقبت بخیر باشی» آن زمان این معنی را درک نکردیم اما حالا وقتی می‌بینیم که دوستان جمع می‌شوند تا از یک نفر قدردانی کنند این جمع شدن به معنای همان عاقبت بخیر شدن است و این مایه افتخار؛ از خداوند می‌خواهم که همه ما عاقبت بخیر شویم.

او گفت: کانون مانند یک معماری فرهنگی است. در سینما وقتی می‌خواهیم مراحل تولید را تعریف کنیم، می‌گوییم پیش تولید، تولید و پساتولید؛ هر اتفاق موفقیت‌آمیزی که برای تولیدات کانون رخ می‌دهد، وقتی به نمایندگی از کانون می‌روم روی صحنه تا جایزه را دریافت کنم به فکر بچه‌های معاونت توسعه هستم چرا که هیچ‌وقت دیده نمی‌شوند، اما تمام زحمت‌های اصلی بر دوش آنهاست که صادقانه کار می‌کنند و بودجه لازم برای تولید را تامین می‌کنند. اما همواره آن سویی که ما هستیم دیده می‌شود و آن‌ها در سویی که دیده نمی‌شوند.

معاون تولید کانون در پایان سخنان خود اظهار کرد: در این سال‌ها افتخارهای بسیاری در کانون به دست آمده است که آن را مدیون معاونت‌های توسعه و نیروهایش بوده است و اگر این پشتیبانی شکل نمی‌گرفت این اتفاق‌ها نیز رخ نمی‌داد. همواره همدلی در کانون وجود داشته و دغدغه همه بوده است. روزهای درخشانی در انتظار کانون است. در عرصه تولید کانون امروز علاوه بر انیمیشن «بچه زرنگ» که بر پرده سینماهاست، دو سریال، دو فیلم سینمایی، چند انیمیشن کوتاه و بلند خوب و فعالیت‌هایی در عرصه موسیقی و کتاب در دست انجام است که همه اینها مرهون زحمات دوستان در عرصه مالی و توسعه است.

آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون برگزار شد

کانونی نمی‌تواند کانون را فراموش کند

در ادامه فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون نیز در جایگاه حضور یافت و گفت: اینجا حضور یافتیم تا ادای احترام کنیم به تمام کسانی که در سال‌های گذشته در کانون زحمت کشیدند و خدمت کردند. بازنشستگانی را در کانون دیدم که بعد از بازنشستگی نیز همچنان پی‌گیر امور کانون هستند و این نشان از این دارد که هر کسی در کانون فعالیت کرده نمی‌تواند کانون را فراموش کند و قطعا این برای هادی یوسف‌زاده نیز خواهد بود.

معاون فرهنگی کانون افزود: زمانی که کار در معاونت فرهنگی را شروع کردم حمایت خوبی از معاونت توسعه داشتیم. ما در شروع کار نیاز به حمایت داشتیم و او با مشورت‌هایی که به ما داد و همراهی‌هایی که کرد مشکلات را مرتفع کرده و اجازه پیشرفت به ما داد. برای او آرزوی سلامتی و توفیق می‌کنیم و برای مدیر جدید که وارد کانون شده و این پست را تحویل می‌گیرد نیز آرزوی موفقیت داریم چرا که تجربه موفقیت در فضاهای مختلف را دارد و این برای کانون خوب است و می‌تواند بسیار کمک‌کننده و اثربخش باشد.

فلاح همچنین یادآور شد: کانونی‌ها دغدغه‌های بسیاری دارند و مسائلی وجود دارد که باید مانند گذشته به آن پاسخ داده و حل شود. از دور افتاده‌ترین نقطه مرزی میرجاوه تا گناوه و سراب و... همه مدیران به دنبال اتفاق‌های خوب هستند و این‌که با آن‌ها تعامل وجود داشته باشد. کانونی‌ها انتظار دارند و اگر این اتفاق رخ دهد حال‌شان خوب خواهد بود. کانونی‌ها خیلی به دنبال پول نیستند و با اخلاص و علاقه مشغول خدمت هستند.

آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون برگزار شد

کم شدن موانع حراستی و سرعت و آسانی بیشتر

روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون نیز گفت: بی‌تردید سرمایه مولد و اصلی هر سازمانی در مسیر تعالی و توسعه، سرمایه انسانی آن است که در معاونت توسعه تعریف می‌شود. این سرمایه نیازمند حفظ و جذب است. در طی این مدت هادی یوسف‌زاده حمایتی کرد که باید قدر آن را دانست و سپاسگزار این همراهی بود. محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی بوده و هست، اما با مشی، تدبیر و مرامی که از امین کمالوندی سراغ داریم معتقدیم با رویه روشن‌تر و همت بلندتر و سرعت و آسانی بیشتری پیش خواهد رفت.

او ادامه داد: امیدواریم مدیریت جدید به حفظ و اعتلا و تعالی این سرمایه کمک کنند و در راستای اهداف کانون پیش بروند. رسالت حراست در وهله اول صیانت و دوم همراهی است. ما تمام تلاش‌مان این بود تا این صیانت، حمایت و همراهی را داشته باشیم و حالا این وعده را می‌دهیم تا تمام و کمال به شما کمک کنیم تا آنچه که در وظایف ما گنجانده شده است را به‌درستی انجام دهیم، موانع حراستی کم شود و با سرعت بتوانید پیش بروید. امیدوارم کمک کنید تا دلخوشی‌ها در کانون روز به روز توسعه پیدا کند.

آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون برگزار شد

قوانین در چارچوب خود کار شد

مسعود امجدیان رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان کانون نیز طی سخنانی کوتاه گفت: هادی یوسف‌زاده مصداق بارز مسئولیت‌پذیری است. به گواه تمام کارشناسان معاونت توسعه امروز تا پیش از شروع این مراسم نیز مشغول به کار بود تا کاری روی زمین نماند و این نشان از مسئولیت‌پذیری او دارد که گاهی نیز موجب ایجاد تنش‌هایی در کار می‌شد. اما از زمانی که به کانون آمدند تمامی قوانین و مقررات در دستور کار قرار گرفت و در چارچوب خود کار شد. خوشحالیم که تاکنون هیچ دستگاه نظارتی به کار ما ایراد نگرفت و این بالاترین افتخار برای ماست.

او خطاب به کمالوندی نیز بیان کرد: امیدوارم با ورود شما بتوانیم منشا خیر و برکت برای کودکان و نوجوانان ایرانمان باشیم.

در ادامه نوبت به مدیران کل استان‌ها رسید که به شکل برخط در جلسه حضور داشتند. محمدجواد محمدی مدیرکل کانون لرستان، ضمن قدردانی از هادی یوسف‌زاده گفت: آرزوی موفقیت برای هادی یوسف‌زاده و همچنین امین کمالوندی همکار جدیدمان در کانون دارم و امیدوارم منشا خیر و برکت برای کانون باشند. در این مدت مسائل زیربنایی خوبی رقم خورد و جا دارد از مدیرعامل کانون تشکر کنم که کمک کردند تا نیروها به آموزش و پرورش منتقل شوند و این اتفاق بزرگ رخ داد. امیدوارم کمبود نیروی انسانی در استان لرستان نیز به زودی مرتفع شود.

حامد فاضلی‌کبریا مدیرکل کانون مازندران نیز بیان کرد: جا دارد از تلاش‌های جناب علامتی تشکر کنم، چرا که در چند حوزه تلاش‌های شبانه‌روزی دارند و امیدوارم که از سوی معاونت توسعه نیز پی‌گیری شود تا به نتیجه برسد. یکی بحث انتقالی همکاران به آموزش و پرورش و دیگری تبدیل وضعیت همکاران پاره‌وقت؛ در استان مازندران وضعیت ما به سامان است و بودجه خود را نسبت به سال گذشته دو برابر کردیم. اعتباراتی که از نمایندگان گرفتیم خوب و امیدوارکننده بوده است. امیدوارم معاونت توسعه و منابع جدید درباره اردوگاه‌های استان نیز تصمیم‌گیری کنند و بتوانیم آن‌ها را سامان داده و به نتیجه برسانیم.

حمیدرضا گوهری مدیر کل کانون کردستان نیز اظهار کرد: در هفته ملی کودک موفق به برگزاری یک گردهمایی بزرگ دولتی در شهر سقز شدیم و این از برکت‌های اعتماد دوستان به ماست. از هادی یوسف‌زاده تشکر می‌کنم و امیدوارم که حال دلشان همواره خوب باشد.

آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون برگزار شد

معاونت پاسخ‌گویی خواهیم بود

در ادامه این مراسم امین کمالوندی که سمت معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برعهده گرفته است، نیز بیان کرد: خوشحالم که زمانی به عنوان عضو کانون و قصه‌گوی کانون حضور داشتم اما دست تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که سالیانی از این فضا دور بمانم و در فضایی دیگر مشغول به کار شوم و حالا فرصتی ایجاد شده است و من دوباره به خانه خود باز گشته‌ام.

او افزود: امیدوارم سیاست‌های دولت و مدیرعامل اجرا شود و فاصله استان‌ها با تهران را کوتاه کنیم. به تنهایی توان تحول نخواهیم داشت و همه با هم از مربیان تا مدیران، دست به دست هم، توسعه مدیریت منابع بدهیم چرا که ما قطعه‌ای از این جورچین هستیم. ما مقام تشخیص نیستیم و مقام تطبیق و پشتیبان هستیم.

کمالوندی همچنین گفت: قطعا معاونت پاسخ‌گویی خواهیم بود و از روش‌های مختلف دسترسی ایجاد می‌کنیم و با مربیان و مدیران کل ارتباط مستقیم خواهیم داشت. ما در کنار شما خواهیم بود. امیدوارم که همکار خوبی برای شما باشم. رسمی‌ترین مرجع کشور برای ارتباط با بخش بین‌المللی کودک و نوجوان، کانون است و امیدوارم این ارتباط‌ها بیش از در فضای بین‌المللی رقم بخورد.

در پایان این مراسم پس از خوانش حکم امین کمالوندی از تلاش‌های هادی یوسف‌زاده قدردانی و تکریم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =