دوره آموزشی «پاپ آپ» ویژه مربیان کانون لرستان

مرکز ملی اسیتژ ایران برای مربیان فرهنگی‌هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و معلمان پیش دبستانی استان لرستان دوره آموزشی «پاپ آپ» برگزار کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دوره آموزشی به صورت کارگاهی با تدریس ابراهیم شاکری در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون خرم‌آباد برگزار شد.

براساس این گزارش: «پاپ‌آپ» بستر مناسب برای فعالیت نمایش عروسکی و اجرای صحنه‌های قابل حمل در مناطق مختلف به‌ویژه روستاها و مناطق کم برخوردار که سالن نمایش ندارند ایجاد می‌کند.

شاکری در ابتدای این کارگاه، با طرح تعاریفی از پاپ آپ (pop up) و تاریخچه شکل‌گیری این تکنیک هنری در جهان مطالب و نمونه‌هایی را همراه با نمایش فیلم و عکس ارائه داد.

وی در ادامه اظهار داشت: پاپ آپ به عنوان مهندسی کاغذ یاد می‌شود که در آن هنرمند با استفاده از تکنیک‌های برش، تا، چسباندن و... ایده خود را به اشکال سه بعدی و متحرک تبدیل می‌کند.

مدرس این کارگاه آموزشی افزود: برگزاری این کارگاه فرصت خوبی است تا حاضران با این تکنیک آشنا شوند و بدانند که پاپ آپ در تئاتر عروسکی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و تکنیکی است که با خلاقیت در آن می‌توان آثار ارزنده‌ای خلق کرد.

دوره آموزشی پاپ آپ با حضور مربیان فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و معلمان پیش دبستانی آموزش و پرورش، روز یکشنبه ۳۰ مهر۱۴۰۲ در مرکز شماره ۳ کانون خرم آباد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =