نمایشنامه «یک روز برای همیشه» به گردهمایی بین‌المللی اسیتژ صربستان راه یافت

نمایشنامه «یک روز برای همیشه» اثر عرفان خطیب‌زاده از اعضای مرکز ملی اسیتژ ایران، یکی از شش نمایش‌نامه برگزیده راه‌یافته به گردهمایی بین‌المللی اسیتژ ۲۰۲۳ صربستان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش نمایشنامه‌نویسی گردهمایی هنری ۲۰۲۳، هنرمندان باید متن دو زبانه انگلیسی و زبان کشور خودشان را در مونولوگ کوتاه ۳ دقیقه‌ای ارائه دهند.

گردهمایی هنری اسیتژ بین‌الملل ۲۰۲۳ در صربستان، در شهرهای نووی ساد و بلگراد از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ (۲۰ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) مصادف با روز جهانی کودک برگزار می‌شود.

هدف اسیتژ صربستان، حمایت از تئاتر و هنرهای نمایشی برای کودکان و جوانان در راستای تاکید و قرار دادن تئاتر در دستور کار تصمیم گیرندگان اصلی است.

همچنین قرار دادن هنرمندان و تولیدات جنوب شرقی اروپا در کانون توجه، ایجاد هم‌افزایی جدید بین آموزش و فرهنگ و توجه به نادیده گرفتن حق کودکان و جوانان به فرهنگ و هنر از دیگر اهداف این برنامه است.

گردهمایی امسال صربستان با محوریت «نقطه عطف» برگزار می‌شود به این دلیل که همه با هم، در نقطه عطفی هستیم که نسل‌های جدید زمام امور را در دست گرفته و به محرک‌های توسعه تبدیل می‌شوند. از طرفی ابزارهای جدید در ارتباط با هنرهای تجسمی و طراحی در تئاتر و هنرهای نمایشی برای کودکان و نوجوانان در رابطه با فضا، نور، صدا، هویت بصری، عروسک‌ها و... آزمایش می‌شوند.

علاوه بر این بحران زیست محیطی، انرژی و آب و هوا و از طرفی کشمکش‌های ژئوپلیتیکی و ضرورت حمایت از حقوق کودکان و حقوق بشر در سراسر جهان که یکی از مسائل تعیین کننده زمان ما محسوب می‌شود مورد توجه است.

مرکز ملی اسیتژ ایران زیرمجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =