کد خبر: 332226
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
بازدید 97
قصه خوب باعث پرورش صفات مثبت انسانی می شود

مسئول مرکز فرهنگی- هنری شیرین سو گفت: با قصه خوب می توان صفات مثبت و اخلاق نیکو چون شجاعت، صداقت و دانایی را به دیگران آموزش داد و آن را پروراند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جشن قصه گویی در راستای جشنواره قصه گویی  با حضور دانش آموزان مدرسه شهید چهره دوست در مرکزفرهنگی-هنری شهر شیرین سو برگزار شد.

در این مراسم مسئول مرکز درباره قصه و قصه گویی با دانش آموزان صحبت کرد و گفت: از دیرباز قصه و قصه گویی برای همه مردم خصوصا کودکان و نوجوانان اهمیت فراوان داشته است.

ستاره طاقتی احسن با اشاره به تأثیرات قصه گویی اظهار کرد: از تاثیرات قصه گویی این است که شما بعد از هربار شنیدن، سعی می‌کنید مکان، شخصیت‌های داستان و اتفاقات را در ذهن خود تصویرسازی کنید.

وی افزود: تصویرسازی ذهنی باعث خواهد شد تا قدرت خلاقیت و تصویرسازی افراد افزایش پیدا کند و ذهن برای فکر کردن و تجسم کردن اتفاقات با محدودیت رو به رو نشود.

قصه خوب باعث پرورش صفات مثبت انسانی می شود

وی ادامه داد: کودکان از گوش دادن به قصه‌ها لذت می‌برند. آنها دوست دارند درباره‌ شخصیت‌های داستان که به آن علاقه دارند بیشتر بدانند و همانند آنها رفتار کنند.

طاقتی احسن خاطرنشان کرد:  در واقع شما می‌توانید اخلاقیات پسندیده مثل شجاعت، صداقت و دانایی را از طریق قصه ها هم بیاموزید و هم به دیگران آموزش دهید و صفات مثبت انسانی را در خود پرورش دهید.

وی در ادامه  درباره جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری و چگونگی قصه گفتن و شرکت در این جشنواره برای دانش آموزان سخن گفت.

در این جشن زینب عمادی همت از اعضای مرکز و مادر یکی از اعضا به قصه گویی پرداختند.

قصه خوب باعث پرورش صفات مثبت انسانی می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =