حوزه فرهنگ نیازمند تلاش بی‌وقفه است/ فضاهای مراکز کانون را زیباسازی کنید

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دیدار با مدیران استانی تازه منصوب شده، گفت: حوزه فرهنگ نیازمند تلاش بی‌وقفه است.

به گزارش اداره‌ کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی روز چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲، در آخرین ساعت‌های دوره «دانش‌ و مهارت‌افزایی مدیران‌کل جدید استانی» در جمع آن‌ها حضور یافت و به بیان محورهای مهم مدیریتی در استان‌ها پرداخت تا مدیران جدیدالورود سرلوحه عملکردشان قرار دهند.

علامتی ضمن تبریک زادروز امام حسن‌عسگری(ع) بیان کرد: طبق فرمایشی از امام حسن عسگری(ع) دو خصلت است که بالاتر از آن چیزی وجود ندارد؛ یکی ایمان به خدای یگانه و دیگری منفعت رساندن به دیگران. ایمان به خدا واجب دینی تمام ما است ولی منفعت‌رسانی به مردم با وجود اینکه واجب ‌شرعی نیست پس از توحید بالاترین خصلت است.

وی ادامه داد: ما در کانون پرورش فکری، هر کاری که انجام می‌دهیم با هدف خدمت‌رسانی به مردم است. یکی پزشک است، یکی مهندس، یکی نیروی شهرداری، همه‌ی این‌ها محترم هستند و ارزش بسیار بالایی دارند ولی شما با معصوم‌ترین و پاک‌ترین مخلوق‌ها سر و کار دارید. بچه‌ها از هر صفت بدی مبرا هستند و ما باید قدر این موقعیت را بدانیم تا شاید بتوانیم با این خدمت و منفعت‌رسانی اندک توشه‌ای برای آخرت‌مان به دست بیاوریم.

مدیرعامل کانون خطاب به مدیران تازه منصوب شده گفت: مدیرکل استان باید تعامل‌های فراسازمانی زیادی داشته باشد؛ برای مثال من در ستاد فقط به فکر ارتقای جنبه‌های مختلف کانون و بسط دادن آن هستم و مسئولیت‌های اجرایی به عهده معاون‌ها است.

علامتی اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم خوب است. اینکه خود را مقید به تعطیلات بدانید یعنی از کار عقب مانده‌اید.

مدیرعامل کانون افزود: تمام فضاهای مراکز فرهنگی هنری کانون را زیباسازی کنید. فراموش نکنید محیط باید برای کودکان و نوجوانان جذاب باشد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه ما زمانی که بر مسند مدیریت می‌نشینیم به کارهای پشت میزی اکتفا می‌کنیم در حالی‌که باید خود را سربازی بدانیم که پشت خاکریز در حال انجام عملیات است. وقتی به اساتید هیئت ‌علمی دانشگاه نگاه می‌کنیم می‌بینیم با وجود تخصص بسیار زیاد، مهارت و جایگاه بالا در عرصه شغلی، تدریس در دانشگاه‌ها را رها نکرده‌اند. من به تک‌تک مدیران ‌استانی پیشنهاد می‌کنم چند ساعت در هفته به مراکز کانون بروند و به بچه‌ها کار پرورشی انجام بدهند؛ نباید فراموش کنید که تک‌تک شما پیش از هر چیزی مربی هستید.

علامتی تصریح کرد: یک مدیرِ مدبر و زیرک باید به دنبال جانشین‌پروری باشد و اگر خودش از سمتی کنار رفت بتواند نفر بعد را خودش معرفی کند.از همین حالا که تازه منصوب شده‌اید روند را طوری بچینید که پس از ترک مجموعه، تمام سوابق و ارتباطات‌هایتان را با خود نبرید و به نوعی برای کانون شبکه‌سازی کنید. مدیران توجه کنند که ما از نویسنده‌های استانی حمایت می‌کنیم و کافی است علاقه‌مندان و هنرمندان را به ما معرفی کنند. در این منصب آینده‌پژوهی کنید و اهداف‌ بلندمدت بگذارید.

مدیرعامل پس از بیان اهداف مجموعه در پایان بیان کرد: تمام موارد گفته شده اهمیت دارند ولی مهم‌ترین هدف ما ارتقای فرهنگ و تولید محتوای درست است. از نقش مادران در تربیت غافل نشوید و همان‌طور که برای کودکان و نوجوانان دوره برگزار می‌کنید، برای مادران نیز کلاس‌های متناسب طراحی کنید.

حوزه فرهنگ نیازمند تلاش بی‌وقفه است/ فضاهای مراکز کانون را زیباسازی کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =