بزرگداشت روز خوشنویسی در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد

۲۱ مهرماه از سوی انجمن خوشنویسان ایران به عنوان روز ملی خوشنویسی و از ۲۱ تا ۲۸ مهرماه هفته خوشنویسی نامگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، واحد آفرینش های هنری کانون استان کردستان به دلیل همزمانی روز خوشنویسی با برنامه های هفته ملی کودک روز پنجشنبه ۳ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری سنندج ویژه برنامه ای جهت بزرگداشت روز خوشنویسی برگزار کرد.

کارشناسی مسئول فرهنگی هنری ادبی کانون استان از هنرمندان خوشنویس استان گفت و در ادامه به خوشنویسان مکتب ندیده اشاره کرد و به بحث و گفت گو با اعضا پرداخت.

پری ارج مربی خوشنویسی مجتمع فرهنگی هنری سنندج با اشاره به تکنیک های خلاقانه در خوشنویسی و ارتباط بین خوشنویسی با تذهیب و کاغذ سازی از زیبایی های بصری خوشنویسی و ظرافت های خاص خوشنویسی گفت.

در ادامه کارگاه خوشنویسی با حضور ۲۰ عضو فعال و علاقه مند مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد.

اعضا ابتدا با استفاده از اکولین به زمینه سازی پرداخته و در ادامه اسم خود را بر روی زمینه ی اجرا شده خوشنویسی کردند.در کنار این اعضا دو نفر از مادران علاقه مند به خوشنویسی نیز حضور داشتند. اعضا پس از پایان کارگاه از نمایشگاه آثار خوشنویسی و نمایشگاه معرفی خوشنویسان معاصر کردستان بازدید کردند.

در پایان برنامه مدیر کل کانون با اهدای یادبود و لوح تقدیر از اعضای خوشنویس مجتمع فرهنگی هنری سنندج تقدیر کرد همچنین از پری ارج به عنوان مربی پیشکسوت خوشنویسی کانون استان تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =