رسالت ‌فرهنگی بر مسائل مالی اولویت دارد

مدیران‌کل تازه منصوب شده کانون پرورش فکری از فروشگاه مرکزی بازدید کردند و با مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ع مومی و امور بین‌الملل کانون، در دوره دانش و مهارت‌افزایی مدیران‌کل تاره منصوب شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها، روز ۳ آبان ۱۴۰۲ از فروشگاه مرکزی کانون بازدید و با مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری دیدار و گفت‌وگو کردند.

در حاشیه این بازدید مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون بیان کرد: در بخش بازرگانی بیش از بحث درآمدزایی بحث توسعه شبکه مخاطب مطرح است و اساس کارمان را بر این گذاشته‌ایم که به‌واسطه کتاب و محصولات کانون توسعه شبکه مخاطب را در دستور کار قرار دهیم.

رسالت ‌فرهنگی بر مسائل مالی اولویت دارد

مجتبی دانشور افزود: برای افزایش شبکه مخاطب در گام نخست کتاب و کالاها را تولید کردیم، سپس از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه فروش کتاب‌ها استفاده کردیم. در قدم سوم توسعه شبکه فروش مطرح می‌شود که امیدوارم با همکاری شما در این بخش بیشتر ارتقا پیدا کنیم.

وی یادآوری شد: میزان فروش در استان‌ها به نسبت سال‌های گذشته کمتر شده است، که علت آن را کمبود نیروی انسانی کافی و کمرنگ شدن مشوق‌های این حوزه تخمین زده و سعی کرده‌ایم در سه ماهه ابتدایی سال این موارد را حل کنیم.

دانشور با بیان راه‌حل‌هایی برای چالش‌های مطرح شده عنوان کرد: توسعه فروشگاه با استفاده از ظرفیت‌ بخش ‌خصوصی یک مسیر جدید و کارآمد است؛ کار را در تهران، زنجان، کرمان، شیراز و... داشته‌ایم و موفق بوده است البته فراموش نکنید استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی باید با نظارت کانون همراه باشد.

وی تصریح کرد: ممکن است فروشگاه‌ها کتاب‌های قدیمی‌ای را که مدت زمان زیادی فروش نرفته باشد به بخش بازرگانی مرجوع نکنند و کتاب مدت زیادی آنجا بماند و این شائبه را به وجود بیاورد که کانون کتاب جدیدی تولید نمی‌کند برای پیشگیری از به‌وجود آمدن چنین تصوری نیازمند نظارت هستیم.

رسالت ‌فرهنگی بر مسائل مالی اولویت دارد

دانشور گفت: راه‌حل بعدی اتصال به شبکه آموزش‌وپرورش است. کتاب‌های کانون کتاب‌های خوب و معتبری هستند که اگر معلم و یا مربی از وجود آن‌ها آگاه شوند حتما به عنوان تسهیل‌گر آموزش از آن استفاده می‌کنند. مربیان شما به خوبی همه‌ی کتاب‌ها را می‌شناسند؛ به عنوان مثال برگ ‌برنده ما در نمایشگاه‌های کتاب‌ استفاده از مربیان‌مان است. شما نیز برای معرفی کتاب‌ها از مربیان کمک بگیرید.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون گفت: در استان‌ها متناسب‌ با موضوعات و یا قهرمان‌های بومی پویش و مسابقه ایجاد کنید.

وی بر اولویت انجام وظیفه فرهنگی بر مسائل مالی تاکید کرد و گفت: در آخر از دوستان خواهش دارم به فروش محصولات کانون نگاه مالی نداشته باشند. وقتی شما لذت کتاب خواندن را در پنج ‌سالگی به کودکی بچشانید، تا زمان نوجوانی مخاطب کانون خواهد ماند؛ دقیقا مانند تجربه‌ای که همه‌ی ما در دوران کودکی در مراکز کانون کسب کردیم.

دانشور در پایان سخنانش تصریح کرد: کانون برای تمام کودکان است و به همین دلیل نسبت به ناشران مشابه محصولات را با قیمت حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر ارائه می‌کنیم. برای اینکه کتاب‌های کانون در دسترس تمام کودکان و نوجوانان قرار بگیرد به همت و یاری همه‌ی مدیران استان‌ها نیاز داریم.

رسالت ‌فرهنگی بر مسائل مالی اولویت دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =