نشست آموزشی پدافند فرهنگی ویژه کارکنان و مربیان کانون برگزار شد

با هدف آشنایی بیشتر مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری استان نشست آموزشی پدافند فرهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین جواد اکبری مطلق ریاست دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، در این نشست که صبح امروز ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری و مجازی ویژه کارکنان و مربیان کانون برگزار شد، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان طی سخنانی به بیان اهمیت پدافند غیر عامل پرداخت و گفت: موضوع پدافند غیر عامل در جهان از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار ودر طول تاریخ همیشه جزء مهمی از زندگی بشر بوده است.

وی با اشاره به رسالت‌های کاری، فرهنگی و اهداف پیش روی کانون گفت: یکی از مهمترین تهدیدات دشمن در شرایط فعلی در حوزه فرهنگ وجود دارد به همین دلیل باید تدابیری را در قالب پدافندغیرعامل فرهنگی به کار ببریم که تا حد ممکن از تأثیر تهاجم فرهنگی دشمن کاسته شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اکبری مطلق مهمان ویژه این نشست به بیان نکاتی در خصوص پدافند غیر عامل فرهنگی، جنگ نرم و راهکارهای پیشگیری از آن پرداخت.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: از دیگاه ایشان برنامه‌های استکبار جهانی بر علیه ملت ایران را می توان در سه مبحث جنگ روانی، اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار ملی خلاصه کرد.

اکبری در ادامه به تشریح جنگ نرم پرداخت تصریح کرد؛ تاثیر طولانی، گسترده وعمیق، هزینه کم را از ویژگی‌های جنگ نرم است که در قالب ابزار های مختلف شامل اینترنت، فضای مجازی، فیلم، کتاب، ماهواره و... انجام می شود.

وی با بیان اهداف پدافند غیر عامل و جنگ نرم، شگردهای جنگ نرم شامل شگردهای اجتماعی، فرهنگی،دینی، سیاسی، اقتصادی گفت: عدم کسب نتیجه در شیوه های سخت و نیمه سخت مقابل انقلاب اسلامی، و تک قطبی کردن جهان با استفاده از همه ظرفیت‌ها از سوی آمریکا از عوامل شکل گیری جنگ نرم در مقابله با ایران اسلامی است.

گفتنی است بیان ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران،روش‌های کلی مقابله با جنگ نرم، توجه ویژه به جوانان در مدیریت مبارزه با جنگ نرم، ترویج فرهنگ کتابخوانی از دیگر مباحثی بود که رییس دانشگاه فرهنگیان در جمع کارکنان و مربیان کانون به آن پرداخت.

نشست آموزشی پدافند فرهنگی ویژه کارکنان و مربیان کانون برگزار شد

نشست آموزشی پدافند فرهنگی ویژه کارکنان و مربیان کانون برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =