خدایا! خواب تمام کودکان جهان آرام باشد

شماری از اهالی و فعالان حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات کودک و نوجوان با انتشار بیانیه‌ای جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه کودکان زجرکشیده غزه را محکوم کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بخشی از این بیانیه با بیان این‌که هر کجا کودکی هست برای شادی و زندگی پر امید او دعا می‌کنیم، آمده است: سال‌هاست که کودکان و نوجوانان فلسطینی، رویاهای خود را به دست فراموشی سپرده‌اند، خنده را تنها بر صورت عروسک‌هایشان دیده‌اند و بر چهره کودکانه‌شان جز غباری از غم و رنج و درد از دست‌دادن‌های پیاپی نقش نبسته است.

امضاکنندگان این بیانیه نویسندگان، شاعران، هنرمندان و فعالان حوزه ادبیات و هنر کودک و نوجوان برای به بار نشستن شکوفه‌های آرزوی کودکان زجر کشیده غزه، رهایی قدس شریف از چنگال خون‌چکان ظالمان و آرامش تمامی کودکان جهان دعا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش شمار شهدای جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز انتفاضه الاقصی از ۱۰هزار و ۳۰۰ نفر و شهدای کودک از ۴هزار و ۲۰۰ نفر گذشته است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بار دیگر جهان چهره ناپاک و اهریمنی رژیم غاصب اسرائیل را به چشم دید و پرده از ذات پلید این اهریمن برداشته شد. سال‌هاست که کودکان و نوجوانان فلسطینی، رویاهای خود را به دست فراموشی سپرده‌اند و در آتش جنگی نابرابر، در کنار پدران و مادران‌شان، بزرگ‌مردان و بزرگ‌زنانی کوچک شده‌اند. سال‌هاست که خنده را تنها بر صورت عروسک‌هایشان دیده‌اند و بر چهره کودکانه‌شان جز غباری از غم و رنج و درد از دست‌دادن‌های پیاپی نقش نبسته است. رژیم کودک‌کش صهیونیستی آرزوهای کودکان غزه را همراه جسم و جانشان به خاک سپرده است تا جهان برای همیشه از نعمت لبخند کودکانه آنها محروم بماند.

ما فعالان فرهنگ و هنر و ادبیات کودک و نوجوان، همراه تمام مردم سرزمین غیور ایران، جنایت اخیر رژیم پلید و سفاک اسرائیل را در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و عدالت‌خواه غزه محکوم می‌کنیم و به حرمت لبخندهایی که از صورت دنیا پاک شدند اعلام می‌داریم هر کجا کودکی هست برای شادی و زندگی پر امید او دعا می‌کنیم. برای به بار نشستن شکوفه‌های آرزوی کودکان زجر کشیده غزه دعا می‌کنیم. برای رهایی قدس شریف از چنگال خون‌چکان ظالم دعا می‌کنیم. و از خدا می‌خواهیم خواب تمام کودکان جهان آرام باشد. بی‌ترس از جنگ. بی اضطراب از تنهایی. بی‌دلواپسی از فردای بی‌کسی.

اسامی امضاء کنندگان بیانیه حمایت از کودکان مظلوم غزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =