طرح ملی"کانون مدرسه" به صورت آنلاین برای مربیان کانون استان کردستان تشریح شد

مدیر کل کانون استان کردستان و کارشناس مسئول فرهنگی،هنری و ادبی کانون استان کردستان طرح کانون مدرسه را برای مربیان کانون استان کردستان به صورت آنلاین تشریح کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، حمیدرضا گوهری در ابتدای این جلسه در سخنانی گفت:  طرح کانون مدرسه از جمله طرح‌های ارزشمندی است که می‌تواند هم کانون و هم مدارس را فعال کند.

گوهری افزود: "کانون مدرسه" با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی و ارتباط دانش‌آموزان با امکانات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انس دانش‌آموزان با کتاب، مطالعه و کتاب‌خوانی، زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و بهره‌گیری از فعالیت متنوع کانون برای یادگیری با شیوه غیرمستقیم اجرا می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را نقش آفرینی موثر کانون در ارتقاء سطح برنامه های پرورشی مدارس و توانمندسازی دانش آموزان مبتنی بر ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حول محور ایمان، هویت، نشاط و خردورزی عنوان کرد.

حمیدرضا پوررضایی کارشناس مسئول فرهنگی،هنری و ادبی استان نیز در ادامه این وبینار در سخنانی گفت: اجرای طرح ملی کانون مدرسه در سال دوم جهت ارتباط با مدارس و توانمندی سازی دانش آموزان مبتنی بر طرفیت های مراکز فرهنگی،هنری کانون استان کردستان برگزار می شود.

پوررضایی افزود: کانون مدرسه، گروهی است که هر دانش آموز علاقه مند می تواند عضو آن شده و به فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی بپردازد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این شیوه هر مرکز فرهنگی هنری کانون ضمن شناسایی اعضای برجسته و توانمند و شاخص خود که در مقطع دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه به تحصیل می پردازد، به توانمندسازی آنها اقدام می کند. سپس با هماهنگی و تایید مدیر و مربی پرورشی با انتصاب هر یک از دانش آموزان وی را به عنوان مسئول کانون مدرسه در محل تحصیل خودمنصوب می نماید.

کارشناس مسئول فرهنگی،هنری و ادبی استان کردستان در ادامه خاطر نشان ساخت: در این طرح هر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چند مدرسه را تحت پوشش دائمی خود قرار می دهد و با فعال سازی مسئول کانون مدرسه در نقطه هدف که وی از اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است گسترش ظرفیت های کانون در آن مدرسه در طول سال تحصیلی اقدام می نماید.

حمیدرضا پوررضایی در پایان گفت: طرح کانون مدرسه قرار است با ماهیت یک تشکل رسمی در سطح مدارس و ذیل مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فعالیت بپردازد و هر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس استعداد و ظرفیت خود یک یا چند مدرسه را در این قالب تحت پوشش فعالیت های خود قرار دهد.

کارشناس هنری کانون استان کردستان در پایان این جلسه در رابطه با موضوعات جشنواره ملی هنرهای نمایشی و دومین جشنواره ی سرود ، مخاطبین و بخش های جنبی این دو جشنواره صحبت کرد و  در ادامه به بهره بردن از ظرفیت گروه های آزاد به خصوص گروه های دانش آموزی و ارتباط با کانون های فرهنگی پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =