فاطمه رستگار ؛ قصه گویی میراث ماندگار و فرهنگی اجداد وپیشینیان ماست که باید در حفظ و پاسداشت آن برای انتقال مفاهیم تربیتی، هویتی، معنوی واجتماعی  به نسل نو تلاش کنیم  و دراصل بهترین ظرفیت برای انتقال مفاهیم فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ، فاطمه رستگار مدیرکل کانون استان در مرحله استانی بیست وپنجمین جشنواره قصه گویی بین المللی از اهمیت قصه و قصه گویی گفت وی اذعان داشت ؛«قصه گویی به صورت ذاتی و درونی، جذابیت های زیادی دارد و باعث  مهرورزی و صمیمیت میان افراد جامعه و مخاطبان قصه گویی می شود، از طرف دیگر قصه ها  پرداز تخیل هستند  که تخیل بچه ها را پرورش می دهند و هم چنین پر از مضامین ومفاهیمی که در پرورش روان و ذهن مخاطب تاثیر تربیتی  زیاد دارد. موضوعات ومفاهیمی مثل صلح، دوستی، ایمان وتوکل،  احترام به خانواده و...  که در شکل گیری شخصیتی بچه ها و گرمی کانون خانواده ها  و سلامت جامعه موثر است . برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره قصه گویی می تواند به عنوان یک  رویداد فرهنگی موثر واقع شود تا جامعه به یاد گذشته اش بیفتد و همان عادت های پسندیده گذشته رواج پیدا کند

مدیر کل کانون افزود ؛ 

قصه‌گویی هنر آگاهی بخشی و همدلی است که دارای ظرفیت گسترده‌ای در حوزه فرهنگی و تربیتی می باشد و می‌تواند امید  اجتماعی ، نشاط وشادمانی،  معنویت و دینداری ، باورمندی ومهرورزی را به عنوان میراثی ماندگار برای همه کودکان ونوجوانان رقم زند.. جشنواره قصه گویی بهترین دستاورد کانون پرورش فکری است که باید برای حفظ این دستاورد  ورویداد ارزشمند فرهنگی  که مزین به ثبت ملی هم هست  با برنامه ریزی بلند مدت وکارشناسی شده هم چنان چراغ ان را پرفروغ نگه داشت. استان ایلام به عنوان یکی از تلاشگران  خو ش سابقه در اشاعه و معرفی این هنر ایرانی واسلامی به جوامع مختلف هدف ، سالیان متمادی است که حرفی برای گفتن داشته و در سطوح منطقه ای  .ملی و بین المللی  خوش درخشیده است.  مرحله استانی بیست وپنجمین دوره  جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار " با قصه لبخند بسازیم"  با مشارکت و تلاش همه جانبه همکاران گرامیم در کانون استان  وهمراهی صمیمانه و تاثیر گذار ادارات و دستگاه های استان خصوصا ادارات فرهنگی  و هدایت وراهبری دبیرخانه مرکزی در تهران برگزار شد که  خوشبختانه موفق هم هست. حضور داوران غیر استانی و ناظر جشنواره و هنرمتدان نام آشنای استان همه از ارزش های  مثال زدنی این جشنواره هستند که سپاس مند این حضور و این تلاش وهمت و همراهی هستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =