تشریح مرحله‌ی استانی جشنواره بین الملی قصه‌گویی کهگیلویه و بویراحمد در برنامه صبح دنا سیمای یاسوج

صبح امروز ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲ مدیرکل کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف تشریح این بخش از جشنواره میهمان برنامه زنده صبح‌دنا شبکه دنا یاسوج شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد، ۲۳ و ۲۴ آبان ماه جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی در مرحله‌ی استانی فعالیت خود را با رقابت ۴۰ قصه گو در شهرستان گچساران کار خود را آغاز خواهد کرد.

بر همین اساس کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، با هدف معرفی و تشریح بخش‌های مختلف این جشنواره صبح امروز ۲۲ آبان‌ماه میهمان برنامه‌ی زنده‌ی صبح‌دنا سیمای یاسوج بود.

وی در معرفی جشنواره‌ی قصه گویی کانون گفت:  این دوره از جشنواره با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی در بخش‌های مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره و ۹۰ ثانیه‌ای با شعار با قصه لبخند بسازیم برگزار می‌شود.

اخلاقی‌نیا اضافه کرد: در این مرحله جایزه ویژه جشنواره برای قصه‌ی لبخند، قصه گویی درباره غزه با موضوع حمایت از کودکان مظلوم فلسطین، قصه گویی درباره سردار سلیمانی و نیروی انتظامی با موضوعات : قصه های نظم و امنیت، قصه های اجتماعی شامل آسیب های فضای مجازی و مواد مخدر و سرقت و همچنین فرهنگ و ترافیک به این رویداد افزوده شده است، که جدای از سایر بخش‌های جشنواره به صورت استانی برگزار خواهد شد.

 این مقام مسئول ابراز داشت: صبح ۲۴ آبان‌ماه نیز اختتامیه این جشنواره با حضور مسوولان استان، عموم علاقه‌مندان و  قصه‌گویان با معرفی برگزیدگان این مرحله به کار خود پایان خواهد داد.  
اخلاقی‌نیا با اعلام این خبر از همه علاقه‌مندان به این رویداد بزرگ فرهنگی دعوت کرد تا در روزهای مذکور در این جشنواره حضور بهم رسانند.  
وی با اشاره به مراحل اجرایی این جشنواره گفت: مرحله‌ی کتابخانه‌ای از اول تا ۱۰ آبان ماه در سطح مراکز کانون استان برگزار شد و پس از آن ۴۰ قصه گو جهت حضور در مرحله استانی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره از استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است و در این  مرحله طی روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه این ۴۰ قصه گو قصه‌هایشان را در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار روایت خواهند کرد و ورود برای عموم آزاد خواهد بود.

اخلاقی‌نیا در خصوص مرحله‌ی پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» نیز گفت: این مرحله از جشنواره هفته آخر آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =