افتخار به اصالت زیباترین ماجرای شاهنامه است

شاهنامه‌خوان حاضر در جشنواره قصه‌گویی افتخار به اصالت در شاهنامه را زیباترین بخش و ماجرای شاهنامه فردوسی دانست .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ کیخسرو طاهری شاهنامه‌خوان شرکت کننده در مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی 

در گفت‌وگو با روابط عمومی کانون استان در خصوص اثر فاخر شاهنامه گفت: شاهنامه باعث افزایش آگاهی ما نسبت به تفکر شاعرانمان، منش پهلوانی، وفاداری و وطن دوستی بانوان جامعه ، عشق به سرزمین و احترام به خودمان می‌شود.

وی گفت:اگر شاهنامه رو به صورت قصه‌گویی و نقالی بخواهیم آموزش بدهم می توان کودکان و نوجوانان را از هفت سالگی به آموزش شاهنامه‌خوانی دعوت کرد.

طاهری شاهنامه را اثری زبان زد و شگرف در تمام جهان عنوان کرد و ادامه داد: خواندن شاهنامه باعث افزایش اعتماد به نفس در میان جامعه، جمع دوستان و خانواده و...بوده و از نظر من افتخار به اصالت زیباترین قسمت ماجرا بوده است.

طاهری از ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست که موسیقی آیینی‌سنتی را به جای موسیقی‌های رایج غربی میان کودکان و نوجوانان رواج دهند. 

وی سطح جشنواره و رویکرد و کودکان و نوجوانان به شاهنامه در این جشنواره بسیار عالی دانست.

وی در پایان اظهار داشت : کودک آماده هرگونه پیام فرهنگی‌است،چه مذهبی و چه ملی . کانون می‌تواند در ترویج شاهنامه‌خوانی بسیار موثر باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =