کد خبر: 333336
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
بازدید وزیر ارشاد و مدیرعامل کانون از موزه هنرهای معاصر

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش ‌فکری کودکان و نوجوانان از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین واقع در موزه هنرهای معاصر بازدید کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بعد از ظهر روز ۲۴ آبان ۱۴۰۲ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نمایشگاه کارتون و  کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر بازدید کردند.

محمد خراسانی‌زاده، سرپرست موزه هنرهای معاصر و مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن استقبال از مهمانان نمایشگاه به توضیح پاره‌ای از آثار پرداخت.

حامد علامتی و مهدی اسماعیلی ضمن بازدید از آثار هنرمندان آمریکای لاتین از کتابی با عنوان «نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» رونمایی کردند. این کتاب نیمه مصور به اهتمام سیدمسعود شجاعی‌مقدم دبیر نمایشگاه گردآوری و چاپ شده است.

در حاشیه‌ این بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از تدارک این نمایشگاه بیان کرد: یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت دیپلماسی فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی منطقه آمریکای لاتین است زیرا اشتراک‌های زیادی در زمینه مبارزات استعماری و ضدامپریالیستی باعث شده همراهی بیشتری بین هنرمندان این دو اقلیم صورت بگیرد.

وی افزود: من در سفر کاری‌ای که به آمریکای لاتین داشتم شاهد استقبال مردم از مبارزه با استعمار و حمایت از مقاومت بودم. در آنجا استعمار به واسطه نسل‌کشی تاریخی اوایل قرن شانزدهم کارنامه بسیار سیاهی دارد و با کارهای ننگینی که در دهه‌های اخیر نیز انجام داده‌اند به این روحیه جاری در آمریکای لاتین دامن زده و جریان هنری قدرتمندی ایجاد کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بر روند صعودی استقبال مردم از آثار فرهنگی بیان کرد: امروز در خدمت رئیس‌جمهور بودم، می‌گفتند کارهایی که در عرصه کتاب شده است باید به فیلم، تئاتر، موسیقی و باقی حالت‌های هنری شود.ا مروزه در حوزه سینما شاهد پیشرفت چشم‌گیری هستیم و هر روز آمار رکوردشکنی فروش بلیت سینما به دستمان می‌رسد که حاکی از استقبال خوب مردم از کسب‌وکار حوزه سینما است. حال سینما خوب است و این موضوع حال مردم را هم خوب می‌کند.

اسماعیلی اضافه کرد: در حوزه تئاتر به دلیل استقبال گروه‌ها بحث بر سر پیدا کردن زمان خالی سالن است. در یک سال گذشته در حوزه فروش کتاب ۲۴۷ درصد رشد فروش داشته‌ایم و به‌طور ریزتر در هشت ماه گذشته نسبت به کل سال ۱۴۰۱، ۵۸درصد رشد داشتیم که رقم بسیار حائز توجهی است.

محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون، محمدحسین توسلی سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات کانون،‌ محمدحسین نیرومند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری دیگر حاضران این بازدید فرهنگی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =