«برفراز علم» در روز جهانی علم

در مرکزعلوم کانون استان تهران به مناسبت هفته علم ویژه برنامه‌های با عنوان «بر فرازعلم» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان تهران؛ به مناسبت روز جهانی علم با شعار «علم در خدمت صلح و توسعه» ویژه برنامه‌ی  این روز با عنوان «بر فرازعلم» در مرکز علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزارشد.

دکترمعراج رجایی، مروج علم و معاون دانشکده  فنی و حرفه‌ای شهید شمسی‌پور میهمان ویژه برنامه «برفراز علم» بود. رجایی در خصوص علت نامگذاری روز 19 آبان به این نام گفت: «این روز یادآور نقش علم در زندگی و بهینه زیستن در دنیای رو به پیشرفت را هر ساله به ما یادآوری می‌کند و ما را برای زندگی در جهانی پر از صلح و دوستی دعوت می‌کند.» در ادامه‌ی برنامه، رجایی از انرژی‌های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر صحبت کرد و نقش انرژی در معادلات زندگی جوامع وکشورها را یادآور شد. وی افزود «جهان پیش رو، دنیای تلاش در بدست آوردن و استفاده کردن از انرژی های سالم و تجدیدپذیر است.»

ایشان در ادامه گفتگو به جایگزینی مشاغل جدید، بجای مشاغل قدیمی اشاره و نقش تکنولوژی را در نابودی برخی مشاغل بخصوص در دوره کرونا یادآورشد. وی ورود هوش مصنوعی در عرصه‌های صنعت را چالشی برای تولد مشاغل جدید و پایان برخی دیکر از مشاغل برشمرده و مجهز شدن به ابزار علم و دانش را برای پذیرش نقش‌های جدید برای نوجوانان مهم دانست و تنها کلید ورود به عرصه‌های گسترده مرزهای دانش را توجه به خودباوری و ورود به مشاغل مهارت محور، معرفی کرد و آموختن یک مهارت فنی وحرفه‌ای و هنری را برای نسل نوجوان واجب دانست.

اعضای علاقه‌مند مرکز علوم به همراه والدین خود در این ویژه برنامه با هدف آشنایی  با برخی از شاخه‌های علمی شرکت کردند.

در پایان برنامه نیز از مربیان و اعضای فعال مرکز که در هفدهمین پویش جستجوی سیارکی وهمچنین بررسی ریز شهاب‌سنگ‌ها شرکت داشتد، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =