برگزاری نشست تخصصی قصه گویی با حضور قصه گویان

نشست تخصصی قصه گویی با حضور مهدی آرایی ناطر جشنواره برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در نشستی که با حضور قصه گویان در حاشیه جشنواره عصر امروز یکشنبه  28 آبان ماه 1402 برگزار شد، مهدی آرایی مدرس قصه گویی و ناظر جشنواره اصفهان عنوان کرد : 

 قصه گویی قدمتی به درازای تاریخ بشریت دارد و قصه آمده است تا خردورزی را بیاموزد و در تصمیم گیری های تربیتی و فرهنگی ایفای نقش بکند .

ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود به تاریخ ادیان اشاره کرد و اظهار داشت : پیامبران گشاده رو ، خرد ورز و قصه گو در تبیین اهداف خود بسیار موفق بودند چرا که با ابزاری تاثیر گذار به نام قصه گویی رسالت خود را تبلیغ می کردند .

آرایی در ادامه گفت : همه خردورزان ناگزیر هستند قصه بگویند که نمونه بارز آن فردوسی حکیم با داستان سرایی ، خردورزی را به مخاطب می آموزد .

این مدرس قصه گویی در خصوص ساختار علمی قصه گویی نکاتی را مطرح کردند از جمله خلاقیت ، نوآوری و بداهه گویی که لازمه قصه گویی است که قصه گوی خلاق هرجای متن قصه از یادش رفت با نوآوری مشکل را حل می کند .

ایشان به روش های خلاق قصه گویی اشاره کرد و با آموزش های کاربردی ، عملی و علمی ، ترفندهای جذاب قصه گویی را برای قصه گوها و مربیان بیان نمود ؛ زبان بدن ، صدای رسا ، حرکات و حالات صورت و بیان شیوا ، ابزار مهم قصه گویی است و در کنار این موارد قصه شنیدن زیاد و ممارست فراوان شرط قصه گو شدن است .

از نکات جذاب نشست علمی قصه گویی امروز ، لهجه شیرین یزدی مهدی آرایی مدرس خوش بیان و ناظر جشنواره بود .

برگزاری نشست تخصصی قصه گویی با حضور قصه گویان

برگزاری نشست تخصصی قصه گویی با حضور قصه گویان

برگزاری نشست تخصصی قصه گویی با حضور قصه گویان



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =