راه‌اندازی «شبستان کودک» در مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: این ستاد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان می‌تواند همکاری لازم را در زمینه راه‌اندازی «شبستان کودک» در مساجد که برای آینده نظام نیز مؤثر بوده، داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه‌وبویراحمد، کریم لایقی‌اصل، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، ۲۹ آبان‌ماه در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور هماهنگی جهت برگزاری مطلوب طرح فرهنگی، تربیتی «قرار ما، مسجد» بر ترویج گفتمان تربیت دینی تأکید کرد و گفت: این کار باید از کودکی و همچنین برای والدین فرزندان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه‌ای برای مخاطبان خود دارد، می‌تواند نقش مؤثری در راستای همکاری با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایفا کند.ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان می‌تواند همکاری لازم را در زمینه راه‌اندازی «شبستان کودک» در مساجد که برای آینده نظام نیز مؤثر بوده، داشته باشد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد ضمن تأکید مجدد بر ضرورت ترویج فرهنگ دینی در خانواده‌ها، اضافه کرد: کار فرهنگی به‌ویژه در زمینه فرهنگ دینی سلسله‌وار می‌گیرد و مهد کودک‌ها می‌توانند در راستای تربیت نسل مؤمن و انقلابی برای ورود به مدرسه همکاری کنند.دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با برگزاری نشست‌های مشترک مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ را شناسایی و راهکار لازم برای رفع آنها را ارائه کنند.

همچنین، کبری اخلاقی‌نیا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز موافقت خود را با راه‌اندازی شبستان کودک در مساجد اعلام کرد و گفت: با استفاده از ابزارهای هنری از جمله سرود می‌توان در زمینه نماز و سایر فعالیت‌های فرهنگی می‌توان اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه با تعامل همکاری می‌توان برنامه‌های خوبی در سطح جامعه اجرا کرد، افزود: مراکز وابسته به این کانون می توانند در زمینه اجرای برنامه‌های مشترک در حاشیه شهر همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه‌وبویراحمد ضمن اعلام آمادگی در زمینه برگزاری مشترک طرح فرهنگی، تربیتی «قرار ما، مسجد» در حاشیه شهر یاسوج، گفت: در قالب پویش‌های مختلف می‌توان از مادران جوان در مساجد تجلیل کرد.

همچنین، پیمان جمشیدی، مدیر گروه منتخب سرود «پسران خورشید» از کانون فرهنگی و هنری الرحمن، مسجد جامع صاحب‌الزمان(عج) شهر یاسوج نیز ضمن تشریح اهداف طرح فرهنگی، تربیتی «قرار ما، مسجد»، خواستار مشارکت و استفاده از ظرفیت ارزشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای برگزاری مطلوب این طرح فرهنگی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =