ارتقای کمی و کیفی قصه‌گویی و قصه‌گویان اهمیت زیادی دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری عمومی‌سازی قصه‌گویی را از رویکردهای مهم جشنواره امسال قلمداد کرد و گفت: ارتقای کمی و کیفی قصه‌گویی و قصه‌گویان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الله آسمند در نشست تخصصی نگاه تطبیقی به تحول مفهوم کسب و کار و نقش قصه در رشد شغلی کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در طول سال‌هایی که جشنواره قصه‌گویی در کشور برگزار شده است تجربه‌های بسیار زیادی از آن کسب شده و کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان که به دنبال ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی است از این تجربیات به خوبی استفاده کرده است.

ارتقای کمی و کیفی قصه‌گویی و قصه‌گویان اهمیت زیادی داردوی با بیان اینکه قصه‌گویی هنر بسیار مهمی است که باید در جهت نشاط، سرزندگی  و الهام‌آفرینی استفاده شود، افزود: برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی با رویکرد تربیتی انجام می‌شود که باید زمینه‌ای فراهم شود که پدر و مادرها، معلمان و مربیان از طریق قصه‌گویی مسائل تربیتی را به فرزندان و دانش‌آموزان خود آموزش دهند. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان داشت: در جشنواره قصه‌گویی امسال، ۱۸ هزار قصه‌گو شرکت کردند که این آمار بیانگر توجه افراد به این موضوع بوده و باید زمینه‌ ارتقای کمی و کیفی برای قصه‌گویی و قصه‌گویان فراهم شود. 
آسمند ادامه داد: قصه‌گویی در قرآن نیز جهت آموختن مفاهیم ارزشمند انسانی استفاده شده است همچنین در ادبیات گذشته ما ایرانیان نیز از داستان‌ها و حکایات برای آموزش موضوعات مختلف استفاده می‌شده است، بنابراین می‌توان گفت چنین شیوه‌ای یکی از موثرترین شیوه‌های آموزشی و تربیتی است.

ارتقای کمی و کیفی قصه‌گویی و قصه‌گویان اهمیت زیادی دارد

وی با اشاره به اینکه قصه و قصه‌گویی باید در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها ترویج داده شود، خاطرنشان کرد: در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی از رویکردهای مهم و اساسی بود که انجام شد و باید قصه‌گویی در بین دانشجویان به ویژه دانشجومعلم‌ها گسترش پیدا کند زیرا این قشر در آینده با کودکان و نوجوانان در ارتباط قرار می‌گیرند و در رشد تربیتی کودکان و نوجوانان نقش موثری خواهند داشت.

آسمند با بیان اینکه جشنواره شروعی برای تلاش در راستای ترویج قصه و قصه‌گویی از ابعاد مختلف است، عنوان داشت: باید قصه‌گویی در مراکز آموزشی و تربیتی شیوع پیدا کند و امید است که با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، قصه‌گویی از لحاظ کمی و کیفی ارتقای روزافزون داشته باشد تا تاثیرات آن را در آینده جامعه شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =