هدیه ۲۵میلیارد ریالی مقام معظم رهبری برای ساخت آسمان‌نما به کودکان خراسان‌شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: دفتر مقام معظم رهبری ۲۵میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان‌نما (پلانتاریوم) به کودکان و نوجوانان این استان هدیه داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد آقابیگی افزود: آسمان‌نما یا پلانتاریوم در واقع سالنی است که با هدف ارتقای اطلاعات افراد در حوزه نجوم و آسمان شب تاسیس می‌شود و سیاره‌های موجود در کهکشان راه شیری را به زیباترین شکل ممکن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد که می‌توان گفت آسمان‌نما از بهترین آموزشگاه‌های جهان در زمینه اخترشناسی به علاقه‌مندان به این علم محسوب می‌شود.

آقابیگی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان این استان از فعالیت‌های علمی به خصوص نجوم در استان استقبال خوبی دارند که وجود یک مرکز تخصصی در استان ضروری به نظر می‌رسد در همین راستا طرح ساخت ساختمان پلانتاریوم با ظرفیت ۴۰ تا ۵۰ نفر از سوی کانون ارائه شد.

وی تصریح کرد: این طرح در سازمان مدیریت و برنامه بودجه استان بررسی و ضرورت آن مورد تایید قرار گرفت و به عنوان یک طرح پیشنهادی در حوزه علمی و آموزشی از سوی استان با حمایت استانداری به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شد و مورد تایید دفتر ایشان نیز قرار گرفت.

هدیه ۲۵میلیارد ریالی مقام معظم رهبری برای ساخت آسمان‌نما به کودکان خراسان‌شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: مقام معظم رهبری بزرگترین خیر و حامی کانون در خراسان شمالی هستند و این اولین بار نیست که ایشان نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های کانون در استان دارند به طوری‌که در گذشته نیز ساخت سه مرکز فرهنگی هنری و یک مجتمع فرهنگی در استان موافقت کرده‌اند.

وی گفت: برکت نگاه ویژه رهبری باعث شد که شهرستان‌های راز و جرگلان، صفی‌آباد، اسفراین دارای مرکز فرهنگی هنری شوند و در شهرستان بجنورد نیز مجتمع فرهنگی با بخش‌هایی همچون مرکز فراگیر، سالن نمایش فیلم، خانه بازی و کانون زبان ساخته شده است.

آقابیگی خاطرنشان کرد: علاوه بر عنایت مقام معظم رهبری؛ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداری شهرستان بجنورد نیز ۳۵میلیارد ریال بابت تجهیز و تکمیل سینما و خانه بازی استان مصوب شده است که امیدواریم با تخصیص این بودجه نیز شاهد افتتاح تمامی پروژه به صورت همزمان باشیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر پروژه‌های فوق، حدود ۸۸میلیارد ریال اعتبار استانی نیز بابت تکمیل و تجهیز مراکز در شهرستان‌های استان مصوب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =