نمایش «کلوچه‌های خدا» در بندرعباس اجرا می‌شود

نمایش «کلوچه‌های خدا» به کارگردانی آرش شریف‌زاده، در ادامه اجرای طرح تناوبی تئاترِ مرکز تئاتر کانون پرورش فکری در بندرعباس به روی صحنه رفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در استان هرمزگان در حال اجراست.

در خلاصه این نمایش آمده است: خرس کوچولو پس از بیدار شدن از خواب زمستانی با دیدن زیبایی‌های طبیعت شگفت‌زده می‌شود و می‌خواهد از خداوند بابت این همه زیبایی تشکر کند. خرس کوچولو نمی‌داند چگونه از خداوند تشکر کند. کلاغ به او می‌گوید بهتر است برای خداوند کلوچه درست کنی تا خدا بخورد. خرس کوچولو کلوچه می‌پزد؛ ولی در راه اتفاق‌های عجیبی می‌افتد.

نمایش «کلوچه‌های خدا» سال ۹۵ در طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» و بر اساس کتاب‌های کانون پرورش فکری تولید شد و در مرکز تولید تئاتر کانون اجراهای موفقی داشته است. این نمایش تاکنون در استان‌های مختلف نیز اجرا شده است.

عوامل نمایش «کلوچه‌های خدا» عبارت‌اند از: نویسنده، طراح و کارگردان: آرش شریف‌زاده، بازیگران: الهه اعرابی، شمیم حسینی، سیدحسین حضرتی، مهدی زارع، آهنگ‌ساز: فرید ‌نوایی، شاعر: مهدی ‌فرشیدی‌سپهر، طراح صحنه و لباس: ریحانه ‌مطهری، طراحی و ساخت عروسک: مژده زکریاپور.

این نمایش برنده شش جایزه از بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شامل جایزه ویژه هیئت داوران، بهترین نویسندگی، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد و بهترین موسیقی شده است.

طرح تناوبی تئاتر در راستای درخواست مراکز هنری و مراکز استان‌ها و با نظارت مستقیم مرکز تولید تئاتر کانون از میان تولیدات این مرکز اعزام و اجرا می‌شود.

نمایش‌های شرکت‌کننده در این طرح به‌صورت اجرای صحنه‌ای در سالن‌های شهر تهران و سالن‌های مراکز استان‌ها یا بر روی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف استان‌ها اجرا می‌شود.

نمایش «کلوچه‌های خدا» از روز اول تا ۱۲آذر ۱۴۰۲ در شهر بندرعباس و سایر شهرهای استان هرمزگان اجرا می‌شود.

یادآوری می‌شود پیشتر این نمایش در مهر و آبان ۱۴۰۲ در استان مازندران و شهرستان‌های آن برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =