کد خبر: 334201
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
بازدید 127
گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان اصفهان برگزار شد

با حضور مدیر کل کانون استان ، گردهمایی مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی استان اصفهان با نشست صمیمی و بیان چالش ها و راهکارهای مناسب برای رسیدن به وضعیت مطلوب و تاکید بر جذب و پایدار سازی مراکز و اعضا برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان؛ گردهمایی یک روزه مربیان مسئول مراکز کانون استان اصفهان،  امروز  یکشنبه 12 آذر ماه 1402در محل مرکز فرهنگی، هنری باغبهادران  در دونوبت صبح و عصر به مرحله‌ی اجرا درآمد.

در نوبت صبح همکاران به درخواست مهدی آقایاری مدیر کل کانون استان به بیان چالش ها ، نقاط ضعف و وقوت مراکز پرداختند و با ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به وضعیت مطلوب موارد مهمی را عنوان کردند و تلاش می کنند با تاکید بر جذب و پایدار سازی اعضا و برنامه ریزی های مدون با چشم اندازی روشن ، آینده روشنی را برای کانون رقم بزنند .

بر اساس این خبر، مهدی آقایاری مدیر کل کانون استان در این گردهمایی ضمن جواب دادن به سوال های همکاران ، طی سخنانی  به راهبرداهای مدیر عامل کانون کشور اشاره داشت یادآور شد: افزایش توان و ظرفیت سازمانی، ارتقای کیفی برنامه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان، تعامل هدفمند و سازانده با دستگاههای اجرایی هم سو، به ویژه زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش و جمع آوری تجارب پیشین را از راهبردهای مهم مدیر عامل کانون است که با توجه به این راهبردها و استفاده از شیوه های جذاب و جدید زمینه اجرای فعالیت‌های موثر را در مراکز فراهم کنیم.

 ایشان در ادامه صحبت های خود ضمن اشاره به ماموریت های اصلی و فرایندی کانون در همه عرصه ها و لزوم تمرکز جدی بر تربیت دینی بچه های امروزی برای نسل فردا و هویت بخشی آنان اظهار داشت : کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری می توانند در ایجاد تمدن نوین اسلامی جهانی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و با تکیه بر سیره نبوی و معصومین علیهم السلام و الگوی پذیری از بزرگان حوزه دین ، علم ، فرهنگ و هنر و سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای تربیت نسل های آینده با ثبات قدم ، دانش افزایی ، مهارت آفرینی ، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید آفرینی برای رسیدن به قله مورد نظر مقام معظم رهبری گام های بلندی بردارند .

مدیر کل کانون پرورش فکری  افزود : استفاده از ظرفیت های عظیم گروه های جهادی فرهنگی ، هنرمندان شایسته و متعهد ، نویسندگان صاحب اثر و با ایمان و ارتباطات برون سازمانی موثر برای تعامل ، هم افزایی و همکاری های مشترک یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و می تواند زمینه ساز رسیدن به روز های طلایی باشد .

مهدی آقایاری  به چشم انداز آینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اشاره کرد و گفت : میزگردهای تخصصی در همه حوزه های مرتبط با کودک و نوجوان برای هویت بخشی به این نسل حساس و آینده ساز با تولید محتواهای ایرانی اسلامی به صورت ظریف و هنرمندانه یکی از ماموریت های اصلی کانون است و تربیت نسلی ماندگار و با هویت از قشر کودکان و نوجوانان با بیان دستاوردها و خودباوری ها و معرفی الگوهای مهم دینی ، علمی ، فرهنگی و هنری مهین اسلامی می تواند چشم اندازی زیبا را برای کانون ترسیم نماید .

مدیر کل کانون استان اصفهان در ادامه نشست صمیمی با مسوولین مراکز باتبیین اهداف کانون بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی و تربیت درست کودکان و نوجوانان متناسب با نیاز روز جامعه تاکید فراوان داشت و عنوان کرد : تلاش بی وقفه و حرکت های جهادی در بستر فرهنگ سازی ایرانی و اسلامی و استفاده از علوم و فنون به روز ، می تواند چشم انداز روشنی را برای کانون رقم بزند .

ایشان در ادامه با قول پیگیری موارد مطرح شده توسط همکاران در حد توان بر لزوم تعامل و هم افزایی ستاد کانون استان با مراکز تاکید کرد و عنوان نمود تلاش می کنیم که گردهمایی مسوولان مراکز به صورت فصلی برگزار گردد.

ما در تلاش هستیم که مشکلات مراکز را با رعایت اولویت ها و تعامل با دستگاه ها برطرف کنیم و امید داریم کارهای مناسبی در حوزه کودک و نوجوان و جذب و پایدار سازی مراکز و اعضا انجام دهیم .

مهدی آقایاری اظهار امیدواری کرد با تلاش مسوولان کانون در ستاد تهران و کانون استان اصفهان مشکلات کمبود نیروی انسانی و مزایا و رفاهی  حل گردد .

برگزاری جشنواره ها ، مهرواره ها و برنامه های آتی با تلاش وافر ، بخصوص جشنواره سرود و برنامه های شب یلدا ، اجرای سرود های میدانی به جهت امید آفرینی در جامعه ، برنامه های محله محور و شادی آفرین با رعایت اصول فرهنگی ایرانی و اسلامی ، برگزاری دور همی های دانش آموزی ، اجرای برنامه های مهارت افزایی، فرایندی و عضو محور و این ها همگی با هم افزایی با دستگاه های فرهنگی امکان دارد و باید در برنامه ریزی ها به آنها توجه شود .

ایشان در آخر عنوان کرد : انشاالله به لطف خدا و تلاش همگانی شاهد شکوفایی بیشتر کانون باشیم .

گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان اصفهان برگزار شد



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =