تحقق عدالت تربیتی از اهداف مهم کانون است

در دیدار مشاور مدیرعامل کانون کشور با معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه عنوان شد: تحقق عدالت تربیتی از اهداف مهم کانون است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، تحقق عدالت تربیتی از اهداف مهم کانون است... در بخشی از سخنان علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در دیدار با سمیه‌سادات ابراهیمی، مدیرکل حوزه و مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان عنوان شد: تحقق عدالت تربیتی از اهداف مهم کانون است...
شعبانی در این دیدار به وضعیت امروز کودک و نوجوان اشاره کرد و کانون را فرصتی برای تربیت قشر کودک و نوجوان در راستای تقویت ریشه‌های فرهنگی و انتقال ارزش‌های اسلامی دانست. او به نقش مهم کانون در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و رسالت امروز کانون را به سخنی که امام علی (ع) در وصف پیامبر (ص) به کار برده بودند تشبیه کرد، طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ. همانطور که پیامبر اکرم (ص) همچون طبیبی سیار با طب خویش، در جستجوی بیماران بودند، کانون باید با برنامه‌های منسجم به‌منظور جذب، ایجاد انگیزه و آسیب‌زدایی در عرصه تربیت به سوی کودک و نوجوان برود. وی بر ضرورت شناسایی و توجه به محرومیت تربیتی در افراد برخوردار نیز تأکید نمود و استفاده از ظرفیت‌های کانون ماند تئاتر، قصه‌گویی، نمایش عروسکی و ... را در پیشگیری و درمان آسیب‌های فرهنگی و تربیتی مهم برشمرد.
مدیرکل حوزه و مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز طی این دیدار که با همراهی مدیرکل استان صورت گرفت، با قدردانی از نگاه تربیتی ایشان به کانون اظهار داشت: یکی از اهداف مهم کانون تحقق عدالت تربیتی است و به این منظور برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مناطق محروم و کم‌برخوردار در استان در حال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان است. در همین راستا به برنامه‌ها و طرح‌های حاضر از جمله، تماشاخانه و اکران سیار، و فعالیت گروه جهادی هاتف اشاره کرد؛ همچنین تربیت هنرمندان متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های کانون دانست. و ضرورت شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه کانون را تصریح کرد.
محمد خیاط‌زنجانی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه، از گستره‌ی فعالیت‌های کانون استان کرمانشاه و نگاه این مجموعه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین سخن به‌میان آورد و با خاطرنشان کردن فعالیت‌های مراکز سیار کانون پرورش فکری در این مناطق افزود: با توجه به اینکه اغلب مراکز استان در مناطق نیمه‌محروم و کم‌برخوردار هستند، امیدواریم به منظور پوشش حداکثری برنامه‌های جهادی و خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به کودکان و نوجوانان، کمبود امکانات از جمله وسیله نقلیه مناسب و دیگر ملزومات با همراهی‌های استانداری و مسئولین ذی‌ربط مرتفع گردد. 
گفتنی‌است، این نشست روز چهارشنبه، ۸ آذر ۱۴۰۲ در محل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان کرمانشاه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =