برگزاری دوره‌های «حکمت و اندیشه» در کانون البرز/ آشنایی اعضای کانون با فلسفه‌ی اسلامی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با همکاری اندیشکده‌ی اصطناعت دوره‌های «حکمت و اندیشه» را با هدف آشنایی مخاطبان با مبانی فلسفه‌ی اسلامی برای کودکان و نوجوانان برگزار کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این کارگاه با اهداف مختلفی از جمله آموزش مفاهیم توحیدی وخداشناسی، آموزش تفکر، تصمیم گیری و تصمیم سازی و قدرت حل مساله و  پرورش مدیران آینده و کودکان تمدن ساز در چهار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و  با حضور مربیان اندیشکده‌ی اصطناعت استان برگزار می‌شود.

این کارگاه ها  برای سه گروه سنی کودکان  ( ۵ تا ۷ سال)، ( ۷ تا ۱۰ سال) و نوجوانان ( ۱۰ تا ۱۲ سال) برنامه‌ریزی شده و در مراکز یک، دو، سه و مجتمع کانون پرورش فکری در حال برگزاری است.

زینب عاشری مدیر کل کانون البرز برگزاری این دوره ها را شروعی برای آموزش فلسفه‌ی اسلامی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مخاطبان عنوان کرد.

مینا تارخ، مسوول طرح حکمت و استراتژی برای کودکان نیز در این خصوص گفت: استراتژی، کودک را به دانش تصمیم سازی و تصمیم گیری و حسن اجرای آن برای حفظ بقا و رشد مجهز خواهد کرد.

وی افزود مربیان در این کارگاه‌ها  تلاش می کنند تا از طریق داستان، فیلم، عکس، بازی، پویانمایی و دیگر ابزارهای خاص کودک، جهان‌بینی درست و توحیدی  را در لایه‌ی حکمت و تعقل به کودکان ارایه دهند،آموزش تفکر، تصمیم سازی، حسن اجرای تصمیم و تدبیر، جامع نگری، آینده نگری، تمرکز  و کنترل ذهن و نظم فکری، قدرت مدیریت و رهبری، سواد رسانه، تحلیلگری، از جمله مواردی بود که این مسوول به آن‌ها اشاره کرد.

تارخ افزود این کارگاه در قالب ۶ سطح و ۸ ترم برای مدت ۴ سال برنامه ریزی شده است و حدود ۲۰ رویکرد از جمله رویکردهای  آیت مدار، تصمیم مدار، چاره مدار، قدرت مدار و علم مدار را دنبال می‌کند.

گفتنی است اندیشکده اصطناعت در کرج از سال ۱۴۰۱ با مدیریت  علی ذوالفقاری و با هدف فعال کردن قوه محرکه تصمیم سازی و تفکر، در زیر ساخت های تصمیم سازی در کرج به پرورش کودکان و مادران و مربیان می پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند  برای آگاهی از چگونگی حضور در این کارگاه‌ها با مراکز یک، دو، سه و مجتمع آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرج تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =