حضور کارشناس آفرینش های ادبی کانون هرمزگان در روستای ایسین

با همراهی کارشناس آفرینش های ادبی کانون با کتابخانه سیار روستایی بندرعباس فعالیت هایی جهت جذب عضو مکاتبه ای در مدارس روستای ایسین از توابع شهرستان بندرعباس انجام شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی کانون هرمزگان در روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه، همراه با عارف کریمی مربی سیار روستایی بندرعباس در دبستان های علامه حلی و شهید محمدپور واقع در دهستان ایسین از توابع بخش مرکزی حضور یافت و ضمن معرفی کانون پرورش فکری و بخش مکاتبه ای برای دانش آموزان پایه های پنجم و ششم، قصه ی کفاش و کیسه ی طلا را برای آن ها تعریف کرد.

وی پس از پایان قصه گویی درباره ی تصورات دانش آموزان از ویژگی های ظاهری و رفتاری شخصیت های این قصه یعنی مرد کفاش و مرد ثروتمند، با دانش آموزان گفت و گو کرد. سپس دانش آموزان ویژگی های ظاهری و رفتاری این دو شخصیت را برشمردند.

حضور کارشناس آفرینش های ادبی کانون هرمزگان در روستای ایسین
مسافری توضیح داد که اندیشه، رفتار و ویژگی های ظاهری و حتی نوع پوشش هر فردی در یک قصه یا داستان با توجه به شخصیت او با دیگران متفاوت و منحصر به فرد است.

در ادامه کارشناس ادبی کانون برگه ای در اختیار دانش آموزان قرار داد و از آن ها خواست با توجه به آن چه آموخته اند، تصور کنند سبیل هایی که روی برگه ها وجود دارد متعلق به چه کسی می تواند باشد. تصویر آن شخص را بکشند و برای او اسم و شغل انتخاب کنند. همچنین ویژگی های رفتاری و ظاهری اش را بنویسند.

گفتنی است، نتایج برای دانش آموزان هم جالب و هیجان انگیز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =