همه کودکان ایران با استعداد هستند و نیاز است این استعدادها کشف و شکوفا شود

مدیرکل کانون هرمزگان روز یکشنبه ۲۰ آذرماه با حضور در شهرستان حاجی آباد با فرماندار آن شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عموم یکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان با همراهی فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون و فرزانه کرمی مربی مسئول مرکز با علی خرم نسب فرماندار شهرستان حاجی آباد دیدار کرد.
فرماندار شهرستان حاجی آباد در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش مسئولان و مربیان کانون پرورش فکری در رشد و پرورش کودکان نوجوانان گفت: همه کودکان ایران با استعداد هستند و نیاز است این استعداد کشف و شکوفا شود و تلاش مربیان کانون در این امر جای قدردانی دارد.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در شهرستان حاجی آباد افزود: توجه به نیاز کودکان و کشف استعداد و مهارت های آنان نیاز به کار و فعالیتی مستمر دارد با توجه به سطح پایین آرزوی کودکان باید سطح مهارت ها و آینده کودکان در پرورش و کشف استعداد آنان در آینده مورد توجه قرار گیرد زیرا آینده از آن کودکان است.

همه کودکان ایران با استعداد هستند و نیاز است این استعدادها کشف و شکوفا شود
خرم نسب افزود: حضور کودکان ونوجوانان در فضای مجازی باعث دسترسی آنان به محتویاتی شده که برای آنان تعریف نشده است که در اینجا حضور کانون پرورش فکری در کنار کودکان ونوجوانان بسیارامری مهم و تاثیرگزار است که در کنار فضای مجازی بتواند اوقات فراغتی مناسب را برای کودکان ونوجوانان فراهم سازد که با انجام فعالیت ها فرهنگی هنری و ادبی مسائل و آموزه های خلاقی نیز به کودکان بیاموزد.
وی نظر سنجی از فعالیت های صورت گرفته و شخصیت سازی مربیان کانون در بین کودکان ونوجوانان در شهرستان را امری بسیار تاثیرگزار در جذب فعالیت ها و معرفی کانون دانست.
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار شهرستان حاجی آباد در بهسازی فضای کانون در سال گذشته و جاری گفت: توسعه و گسترش فعالیت های کانون پرورش فکری در بخش روستاهای شهرستان حاجی آباد نیازمند حضور کتابخانه سیار روستایی است که زمینه رشد و پرورش استعداد کودکان ونوجوانان را با حضور مربی سیار روستایی در این مناطق به صورت مستمر و تاثیرگزار فراهم سازد.
پشتکوهی افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی در هر شهرستان باعث ایجاد انگیزه و روحیه بخشی در هر جامعه خواهد شد و انجام فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی مستمر نیازمند تعامل و همکاری سایر نهادها با مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است.
در ادامه کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی استان با تشریح طرح مهارت های مثبت زندگی به عنوان طرحی برای کسب ۸ مهارت تاثیرگزار در بین نوجوانان برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی گفت: کانون پرورش فکری این آمادگی را دارد که به صورت مجازی این هشت مهارت را به صورت کارگاه های تخصصی مستمر در مدارسی که با بیشترین آسیب های اجتماعی روبرو هستند را برگزار کند.
مسئول مرکز حاجی آباد ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار شهرستان و ابراز خرسندی از حضور مدیرکل کانون در این شهرستان تهیه ایاب و ذهاب دانش آموزان را برای حضور در مرکز خواستار شد.
برگزاری مهرواره از طریق آموزش و پرورش، تهیه ایاب و ذهاب دانش آموزان برای حضور در کانون پرورش فکری ، معرفی برترین های کانون پرورش فکری ، برگزاری جشنواره ها و ویژه برنامه ها در سالن های سطح شهرستان از جمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =