ارائه نمایش‌نامه‌های برگزیده هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون برای تولید تئاتر

نمایش‌نامه‌های برگزیده هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون در حالی برای تولید تئاتر به مراکز کانون در سراسر کشور ارسال شد که فراخوان نوزدهمین دوره این رویداد هنری به‌تازگی منتشر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش‌نامه‌های برگزیده هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی به عنوان منبع مورد تایید و پیشنهادی، برای استفاده‌ گروه‌های نمایشی شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در اختیار مراکز کانون در سراسر کشور قرار گرفت.

بخش تولید متن نمایشی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌تواند به کشف استعدادهای مربیان و ارایه الگوهای درست و اصولی نمایش‌نامه‌نویسی منجر شود.

برهمین اساس هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی ضمن توجه به تولید تئاتر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تولید متون خلاق و نو و در عین حال دارای پردازش اصولی از سوی داوران این رشته پرداخته و 15 نمایش‌نامه برگزیده که ازسوی مربیان کانون نوشته شده را گردآوری و مدون کرده است.

این نمایش‌نامه‌ها از سوی هیات انتخاب یدالله وفاداری، حسن دادشکر و آزاده انصاری بررسی شده و از بین 277 نمایش‌نامه شرکت کننده در این بخش انتخاب شدند.

نمایش‌نامه‌های برگزیده هر دوره و انتشار و ارسال آن‌ها برای مراکز استان‌ها می‌تواند راهی برای دسترسی به متون برگزیده برای تولید اثری فاخر باشد و مربیان کانون به این می‌بالند که می‌توانند از متن تا اجرای یک اثر نمایشی را به سرانجام برسانند.

بر اساس این خبر، «هاکال» اثر آمنه نعیمی، «آخرین آرزو» اثر علی بهزادی، «ساعت‌ها» اثر محمدجواد کشوری، «ماهور» اثر غزاله مرصوصی، «اگر دیوها زنده بمانند» اثر زهرا نوری، «ضحاک بنده ابلیس» اثر زهره اکبرآبادی، «نامیرا» اثر علی قسمتی، «نقل زنان انتظار» اثر محسن اکرمی، «خدا نگه‌دار عم قزی» اثر صدیقه صادقی، «شیرین باقرالموسوی» اثر علی‌اکبر پوررسول، «لالو» اثر سمیه حسین‌نژاد، «پرنده کاغذی» اثر منصوره محمدی، لیلا سپهری، فاطمه جوکاری و فاطمه حسن‌نسب، «پنج و پنج» اثر بی‌با رهسپار، «ببو» اثر یاسر هاشم‌زاده، «دگمه» اثر هانیه غنمی و «آش سنگ» اثر کتایون آذرپی، نمایش‌نامه‌هایی هستند که برای مربیان و اعضای کانون برای تولید نمایش ارسال شده است.

یادآوری می‌شود توجه به گستره ادبیات نمایشی و به ویژه نمایش‌نامه‌نویسی یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که با جدیت و وسواس در ادوار جشنواره هنرهای نمایشی دنبال شده است در حالی که تئاتر و به‌ویژه تئاتر عروسکی همواره در حوزه تولید متن نیازمند آفرینش‌گری و آزمودن و در برگرفتن شیوه‌ها، سبک‌ها و سلایق تازه است.

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه خانه ماست» با موضوع نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =