آغاز به کار سینما دانش‌آموزی در کرج

سینما دانش‌آموزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با حضور معاون فرهنگی کانون در کرج آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون فرهنگی کانون در حاشیه‌ی این مراسم گفت: به دنبال افتتاح طرح سینما دانش‌آموزی از سوی وزیر آموزش و پرورش در تهران، قرار است این ظرفیت در دیگر استان‌ها نیز گسترش پیدا کند.

سینما دانش‌آموزی، فرصتی برای پیوند کانون و مدرسه

فرهاد فلاح افزود: فیلم‌های مناسب هر گروه سنی که از سوی کارشناسان امور سینمایی کانون مورد تایید قرار گرفته است در قالب بازدید جمعی و حضور گروهی دانش‌آموزان برای آنان به نمایش در خواهد آمد.

وی با اشاره به این‌که عنوان سینما دانش‌آموزی برای این انتخاب شده که مخاطب خاص این فیلم‌ها دانش‌آموزان هستند، افزود: در نظر داریم در آینده‌ی نزدیک انتخاب فیلم‌های هر گروه سنی را نیز به خود دانش‌آموزان بسپاریم تا فیلم‌های مورد علاقه و مناسب سن‌شان را برای همسالانشان انتخاب کنند.

آغاز به کار سینما دانش‌آموزی در کرج

فلاح با بیان این‌که فیلم‌های منتخب از افتخارهای کانون هستند، افزود: کانون فیلم‌هایی دارد که تاکنون برخی از آن‌ها را دانش‌آموزان تماشا نکرده‌اند.

معاون فرهنگی در باره تفاوت دیدن فیلم‌ها در قالب بازدید دانش‌آموزی و دیدن فردی نیز گفت: دیدن فیلم‌ها در فضای سینماهای کانون به صورت هدایت شده و با حضور کارشناسان مربوطه خواهد بود .

وی در ادامه سینما دانش‌آموزی را فرصتی برای پیوند کانون و مدرسه دانست و افزود: طرح «کانون‌مدرسه» که از مطالبه‌های وزیر آموزش و پرورش هم هست، باید به صورت جدی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش پی‌گیری شود چرا که ظرفیت‌های کانون در این طرح پشتیبان فعالیت‌های پرورشی مدارس خواهد بود .

معاون امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از آغاز فعالیت سینما دانش‌آموزی در استان البرز و شهر کرج گفت: این سینما ظرفیت خوبی است تا دانش‌آموزان به صورت گروهی فیلم‌های مناسب سن‌شان را تماشا کنند.

اکران فیلم برای دانش‌آموزان توان‌یاب و فراگیر

میرفرزان حسینی‌اطهر، افزود: فیلم‌های فاخر کانون در قالب بسته‌های محتوایی ازسوی کارشناسان گزینش و دسته‌بندی شده و برای مخاطبان مختلف از پیش‌دبستانی تا دانشگاه بسته‌های مناسب سن‌شان در نظر گرفته شده و به صورت رایگان برای دانش‌آموزان اکران می‌شوند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان توان‌یاب و فراگیر نیز در این طرح دیده شده‌اند و خوشبختانه زمینه‌هایی فراهم شده تا این دسته از کودکان و نوجوانان نیز از این امکان بهره‌مند شوند .

آغاز به کار سینما دانش‌آموزی در کرج

اجرای نمایش در طرح سینما دانش‌آموزی

احمد شهدادی، مسوول سینما تئاتر کانون نیز در سخنانی خطاب به دانش‌آموزان و اولیای تربیتی گفت: خرسندیم که این طرح پس از افتتاحیه‌ی کشوری در تهران، در استان البرز نیز گشایش یافت و ظرفیتی پیش آمد که بتوانیم تولیدات فاخر کانون را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

وی افزود: تقریبا ۳۴ بسته تهیه شده و هر بسته متناسب گروه سنی و حوصله مخاطب ایجاد شده و در نظر داریم در کنار نمایش فیلم از تئاترهای مناسب هر گروه سنی نیز استفاده کنیم و برای هر استان از هنرمندان بومی همان استان بهره بگیریم و با همکاری مدیران‌کل کانون در استان‌ها نمایش‌های مناسب را برای دانش‌آموزان در کنار فیلم‌ها اجرا کنیم.

شهدادی ادامه داد: فیلم‌ها چون متعلق به کانون است به صورت رایگان به نمایش در خواهد آمد، اما نمایش‌ها با توجه به تولید کار جمعی ازسوی کارگردان و عوامل گروه، یقینا هزینه‌هایی در بر خواهد داشت که بلیت این نمایش‌ها با تخفیف‌های دانش‌آموزی با همکاری پلتفرم‌های مربوطه در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت .

گفتنی است مراسم آغاز فعالیت سینما دانش‌آموزی روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور زینب عاشری مدیرکل، کارشناسان و مربیان کانون استان البرز، دانش‌آموزان دبستان شهید قندی و اولیای تربیتی آنان در سالن مرکز مجتمع آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با نمایش فیلم «کشاورز و ربات» ساخته‌ی «عبدالله علیمراد» برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =