نهادینه‌سازی آموزه‌های اسلامی در کودکان و نوجوانان از رویکردهای اصلی فعالیت‌های کانون است

سومین جلسه شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل پیش از ظهر روز سه‌شنبه بیست و یکم آذرماه سال ۱۴۰۲، با حضور مدیر و اعضای ستاد اقامه نماز استان در دفتر مدیرکل کانون تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ابتدای این جلسه ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با اشاره به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز گفت: تربیت دینی کودکان و نوجوانان و آشنایی نسل جدید جامعه با آموزه‌های اسلامی از رویکردهای اصلی برنامه‌های کانون است و برای نهادینه‌سازی این آموزه‌ها اجرای مستمر و مداوم برنامه‌های مختلف همواره مورد تأکید قرارگرفته است.

نهادینه‌سازی آموزه‌های اسلامی در کودکان و نوجوانان از رویکردهای اصلی فعالیت‌های کانون است

 وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرموده‌اند سعی کنید ایمان را در بچه‌ها تقویت کنید، اظهار داشت: کانون استان برای تشویق و ترغیب اعضا به نماز، ضمن اجرای فعالیت‌های مختلف محتوایی با حضور خود اعضا، کارگاه‌ها و نشست‌هایی را نیز با والدین برگزار کرده و در مورد راهکارهای کاربردی برای تشویق فرزندان به نمازخواندن، بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

در ادامه الله شکر عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز با اشاره به فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز گفت: کار کانون پرورش فکری، بنیادی و پایه‌گذاری تربیتی نسل نو است و به جهت داشتن مخاطب کودک و نوجوان، زمینه انجام فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در امر ترویج نماز در مراکز کانون فراهم است.

نهادینه‌سازی آموزه‌های اسلامی در کودکان و نوجوانان از رویکردهای اصلی فعالیت‌های کانون است

عبدی با اشاره به برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز که با محوریت نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه در شهر زنجان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: توجه به نسل نو در برنامه‌ریزی‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سالانه با دستگاه‌های اجرایی مدنظر ستاد اقامه نماز است و این ستاد برای اجرای برنامه‌های مشارکتی با کانون پرورش فکری استان از آمادگی لازم برخوردار است.

فاضل درخشان، دبیر اقامه نماز کانون استان هم در این جلسه، با اشاره به گستره وسیع فعالیت‌های کانون درخواست نمود ارزیابی سالانه عملکرد کانون در حوزه نماز با در نظر گرفتن تمامی این فعالیت‌ها صورت گیرد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌یافته، به تشریح برنامه‌های اجراشده در طول سه‌ماهه سوم سال 1402 ازجمله سجاده‌های نور، آوای نقوش و کتیبه‌ها، به‌روزرسانی بانک اطلاعات نمازخانه‌های مراکز کانون، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در حوزه نماز با حضور والدین و ... در اداره کل و مراکز کانون استان پرداخت.

شایان‌ذکر است در ادامه این جلسه، هریک از حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره موضوع جلسه پرداخته و مواردی را جهت اجرا مورد تصویب قراردادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =