درخشش اعضای کانون استان قم در پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون

 آیین پایانی پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون با معرفی برگزیدگان و رونمایی از آثار پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان   روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد و ۶ اثر پژوهشی از استان قم در این ویژه برنامه مورد تقدیر گرفتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم آیین پایانی پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون با معرفی برگزیدگان و رونمایی از آثار پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان   روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

 فراخوان پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش با هدف  توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش تیر ۱۴۰۲ منتشر شد و در پایان ۲۷۱ اثر به دبیرخانه این ویژه‌برنامه ارسال شد که از این تعداد در بخش رساله و پایان‌نامه ۲۴ اثر، مقاله ۳۴ اثر، جستار ۵۳ اثر، اقدام‌پژوهی ۷۲ اثر و پژوهش اعضا ۸۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت.

با برگزاری آیین پایانی، برگزیدگان این ویژه‌برنامه معرفی شدند و برهمین اساس در بخش «پایان‌نامه» ملیحه اصغری با موضوع «طراحی و اعتباریابی الگوی سیاست‌گذاری برنامه درسی برای نظام آموزش و پرورش ایران» از قم رتبه اول را کسب کرد. 

در بخش «پژوهش اعضا» نیز زینب سمانلو با موضوع «یک صبحانه پرانرژی» از استان قم، مربی راهنما سعاده‌سادات ‌حوائجی؛ امیرحسین خرمی با موضوع «آب دادن به گلدان در سفر» از استان  قم، مربی راهنما محمدرضا بابایی؛ نرجس‌سادات میرجعفری با موضوع «آلوده‌ترین جای خانه کجاست؟» از استان قم، مربی راهنما سعاده‌سادات حوائجی؛  رتبه برگزیده را به دست آوردند.

درخشش اعضای کانون استان قم در پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون

همچنین در این بخش ترنم رزاقی و مبیناسادات طباطبایی با موضوع «ساخت پهباد» از استان قم، مربی راهنما فضه بیگدلی؛ امیرعلی کریمی با موضوع «کمپوست زباله‌های تر از استان قم، مربی راهنما سیدمحبی بصیر   شایسته تقدیر معرفی شدند.

درخشش اعضای کانون استان قم در پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون

توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش هدف اصلی و بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون، روزآمدسازی فعالیت‌ها و اقدام‌ها از طریق پژوهش‌های کاربردی، کمک به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی در کانون، ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و به‌ویژه پژوهش‌های کاربردی، معرفی پژوهش‌گران برتر و تقویت سازوکارهای انگیزشی این فعالیت در کانون و تقویت نگاه جستجوگری و فعالیت‌های پژوهش محور در بین کودکان و نوجوانان از اهداف فرعی این ویژه‌برنامه بود.

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون در این آیین با گرامی‌داشت هفته پژوهش گفت: اگر قرار باشد تحولی در کانون پرورش فکری اتفاق بیفتد باید در سه بخش پژوهش، فناوری و آی‌تی و آموزش باشد و در ادامه موارد دیگر مطرح شود.

وی تصریح کرد: اگر نهاد یا سازمانی کار پژوهشی نداشته باشد و تحقیق نکند موفق نیست. کانون نیز باید پژوهش کند تا به وظایفش مطلع شود و در بخش کلان به یک شکل و در بخش‌های دیگر که مربوط به استان‌هاست به نوعی دیگر نیازمند پژوهش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =