نشست ادبی « دو پنجره» با نقد و بررسی کتاب «چهره ات چقدر آشناست»

برگزاری نشست نقد کتاب "چهره ات چقدر آشناست" با حضور شاعرِ کتاب و اعضای کانون هرمزگان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، باحضور اسماعیل اله دادی شاعر، نویسنده و مربی کانون ،مربیان و اعضای نوجوان انجمن شعر استان هرمزگان نشست ادبی نقد کتاب "چهره ات چقدر آشناست" برگزار گردید.
پروین پشتکوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این ویژه برنامه با اشاره به تاثیر قلم شاعر و نویسنده در تغییر دنیا گفت: این سلسله نشست ها باعث می‌شود که نوجوان ها دنیا را جور دیگری ببینند.
پروین پشت کوهی ضمن قدردانی از حضور شاعر در بین جمع نوجوانان تاکید کرد نوجوانانی که در این برنامه ها شرکت می کنند برای آینده خود گامی مهم و موثر برداشته و با اعتماد به نفس با قلم خود دست به تغییر دنیای خود و جامعه و برای بهتر شدن آن تلاش می کنند .
نوجوانان تجربه ای ناب کسب‌ کرده و نقد صحیح و بیان عقاید را به شکل درست اموخته که به یقین به آینده ای درخشان رهنمون خواهد شد .
الله‌دادی در این نشست اشاره کرد: این نشست ها برای من نسبت به اعضای کانون مفیدتر است؛ چون همنشینی با اعضای اهل قلم، دستاورد بزرگی برای بنده است.
وی افزود: برای اولین بار در تاریخِ کانون، کتابی بدون تصویر چاپ شد که حاصلش کتاب "چهره ات چقدر آشناست" است؛ و این کتاب در سال گذشته نامزد دریافت جایزه از جشنواره فجر شد.
شاعر کتاب "چهره ات چقدر آشناست" ادامه داد: همیشه سعی میکنم از دیدگاه های مختلفی به یک موضوع نگاه کنم. هنرمند باید نگاهش متفاوت باشد و همین دیدگاه باعث می‌شود شعر و داستان جدید خلق شود.

نشست ادبی « دو پنجره» با نقد و بررسی کتاب «چهره ات چقدر آشناست»
در ادامه صحبت های شاعر و نویسنده کتاب، اعضا به نقد و بررسی اشعار در کتاب «چهره ات چقدر آشناست» پرداختند و هرکدام از آنها دیدگاهی متفاوت را عنوان کردند.
نقدهایی چون عنوان کتاب، مخاطب را به خواندن اشعار جذب می‌کند، شعر های این کتاب کوتاه اما پر معنا هستند و با توجه به‌ گروه سنی کتاب، در اشعار به موضوع امید که مورد نیاز همه‌ی نوجوان ها است، پرداخته شده و یا این کتاب تصویر ندارد که باعث می‌شود مخاطب با دیدگاه خودش در مورد موضوعات، تصویر سازی بکند.

نشست ادبی « دو پنجره» با نقد و بررسی کتاب «چهره ات چقدر آشناست»
در ادامه دیگر اعضا افزودند: آرایه های تشبیه و جانبخشی که در اشعار به کار گرفته شده است، سبب می‌شود تا با مفهوم اشعار اُنس بگیریم.اگر اندازه‌ی کتاب بزرگتر بود، باعث می‌شد که افراد بیشتری این کتاب زیبا را ببینند و بخوانند.بعضی از اشعار مفاهیمی را در برمیگرد که وقتی خواندن آن شعر به پایان می‌رسد، خواننده متوجه عمق ماجرا می‌شود.اشعارِ کتاب مخاطب را غافلگیر می‌کند؛ چرا که تشبیهات تازه ای دارد.قلم شاعر روان و لطیف بود.با اشعار این کتاب به شعر بیشتر علاقمند شدم؛ زیرا یک فضای صمیمی را در بر دارد.کتاب تنوع موضوعی داشت که باعث می‌شود با آن ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

نشست ادبی « دو پنجره» با نقد و بررسی کتاب «چهره ات چقدر آشناست»
این نشست به صورت آنلاین نیز برگزار شد که اعضای مراکز شهرستان نیز به صورت برخط در آن شرکت کردند.
اهدا کتاب «چهره ات چقدر آشناست» با امضای نویسنده کتاب به اعضا پایان بخش این نشست بود.
گفتنی است، اسماعیل اله دادی اسماعیل الله دادی شاعر، نویسنده، مربی و کتابدار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بروجرد در سال 1354 در شهرستان الیگودرز متولد شد.وی دارای تحصیلات کارشناسی ادبیات است . اسماعیل اله دادی برگزیده اولین و دومین جشنواره شعر کودک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =