انتقال دبیرخانه دائمی جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی به یزد فرصتی ویژه برای استان یزد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ضمن تأکید بر گره خوردن اعتقادات کودکان ایرانی با کودکان غزه گفت: بین‌المللی بودن جشنواره‌ قصه گویی مزیتی برای معرفی صحیح استان یزد و ایران خواهد بود چرا که قصه گویان خارجی پیغام‌برهایی خواهند بود که صدای ما را به گوش دنیا خواهند رساند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهار کرد: خوشبختانه تلاش‌های مجموعه استان یزد، استاندار محترم، معاونین استاندار و به شکل ویژه مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به ثمر نشسته و شاهد ارتقا جایگاه استان یزد نسبت به استان‌های دیگر بوده و یزد این قابلیت را یافت تا به عنوان پایتخت قصه ایران معرفی شود.

وی با اشاره به انتقال دبیرخانه دائمی قصه‌گویی به استان یزد افزود: دبیرخانه سال‌های متمادی در تهران بوده است و حتی اکثر جشنواره‌ها نیز در تهران برگزار شده بود که خوشبختانه سال گذشته و امسال استان یزد میزبان جشنواره قصه‌گویی شد، آنچه مهم‌تر از میزبانی جشنواره است انتقال دبیرخانه جشنواره قصه گویی به استان یزد است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تشریح کرد: این شایستگی‌ها سبب شد تا مسئولان امر با خاطری آسوده، اطمینان و اعتماد کامل دبیرخانه را به استان یزد انتقال دهند و ما نیز تلاش خواهیم کرد دبیرخانه را برای همیشه با قدرت و کیفیت حفظ کنیم.

عزیزی ادامه داد: تجربه خوب و مثبت بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که دی ماه سال گذشته رقم خورد مورد پسند و رضایت مسئولان کشور، وزارتخانه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت. وی با اشاره به ظرفیت‌های والای ادبی، فرهنگی و توانمندی مردم استان یزد بیان کرد: با افتخار پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران مرحوم مهدی آذر یزدی متعلق به استان یزد است. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: مقام معظم رهبری سال ۱۳۸۶ که به سفر خود به استان یزد سفر داشتند در سخنرانی با شکوه خود ضمن گرامیداشت مهدی آذر یزدی گفتند که من فرزندانم را با کتاب‌های قصه جناب آقای مهدی آذر یزدی بزرگ کردم.

عزیزی ادامه داد: اینکه شخصیت‌های مهم و بزرگی همچون رهبر معظم انقلاب به مبحث قصه و داستان اهمیت می‌دهند و حتی فرزندان خود را هم با این فضا آشنا می‌کنند نشان از ضرورت و اهمیت آن دارد. وی تأکید کرد: هر رویداد فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و عمرانی که در سطح استان یزد برگزار می‌شود یک چشم‌اندازی تازه و جدیدی از استان یزد در ذهن مردم سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور ایجاد خواهد کرد. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط خوبی مهیا شده است و مجموعه‌های مختلفی اعم از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و آموزش و پرورش همه پای کار بوده و در حال برنامه‌ریزی هستند تا بهره‌برداری خوبی از این جشنواره داشته باشند.

عزیزی ابراز امیدواری کرد: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی به میزبانی یزد به نحواحسن اجرا خواهد شد و یکی از ابعاد و دستاوردهای مهم آن معرفی استان یزد خواهد بود که این امر با اجرای برنامه‌های جانبی و فرهنگی _ گردشگری محقق می‌شود. وی با اشاره به بین‌المللی بودن جشنواره بیست و پنجم گفت: قصه گویان خارجی پیغام‌برهایی خواهند بود که صدای استان یزد را به دنیا خواهند رساند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی یکی از اهداف متعالی استان دانست و افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که نقصان‌های موجود مرتفع شوند.

عزیزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهت رعایت این موضوع، جشنواره قصه‌گویی امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا تمام آحاد جامعه، همه دانش‌آموزان، کودکان و نوجوان از آن بهره‌مند شوند. وی تأکید کرد: نگاه ما به کودکان در سایر شهرستان‌ها، نقاط محروم و کمتر برخوردار بوده است، تا دانش‌آموزان در مناطق حاشیه‌ای شهر یزد نیز بتوانند در این جشنواره حضور یابند و همه به طور یکسان بهره و سهم ببرند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه در این جشنواره جوایز ویژه‌ای برای موضوع سردار سلیمانی و غزه در نظر گرفته شده است گفت: در این جشنواره مقید به حفظ حقوق کودکان غزه هستیم چرا که اعتقادات کودکان ایرانی به اعتقادات کودکان غزه گره خورده است و این پیام به وسیله جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به جهان مخابره خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =