اجرای طرح کانون مدرسه در کانون پرورش فکری مازندران

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران از اجرای طرح کانون مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، فرشته شهمیرزادی با بیان اینکه در «سند برنامه درسی ملی» آموزش و پرورش، رویکرد برنامه‌های درسی و تربیتی «فطرت‌گرایی توحیدی» تعیین شده است، گفت: در این رویکرد یادگیری حاصل تعامل خلاق، هدفمند و فعال یادگیرنده با محیط‌های متنوع یادگیری است. بر همین اساسکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران با طراحی برنامه‌های هدفمند و هم‌سو با دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی سعی دارد به عنوان بازوی توانمند پرورشی در کنار مدارس به ایفای نقش و مسئولیت سازمانی و اجتماعی خویش بپردازد.

وی افزود: بر همین اساس، طبق تفاهم‌نامه‌ی ۳ ساله کانون با آموزش و پرورش، طرح«کانون مدرسه» به منظور پوشش حداکثری دانش‌آموزان و تقویت و اجرای هدفمند برنامه‌های پرورشی از طریق تنوع‌بخشی به شیوه‌ها و روش‌های انجام کار، مدنظر قرار گرفت.

شهمیرزادی با بیان هدف اصلی اجرای طرح کانون مدرسه اظهار داشت: نقش‌آفرینی موثر کانون در ارتقاء سطح برنامه‌های پرورشیِ مدارس و توانمندسازی دانش آموزان مبتنی بر ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حول ۵ محور: ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی از اهداف اصلی این طرح است.

معاون فرهنگی کانون مازندران یادآور شد: طرح کانون مدرسه در استان مازندران در ۲۶ مرکز به دو روش و برای دانش آموزان دوره اول ودوم ابتدایی و دوره اول متوسطه  اجرا می شود که در شیوه اول؛ مربیان با پرداختن به فعالیت‌های تقویت‌کننده «هویت» از محورهای مهم برنامه‌های پرورشی و با شعار «هر دانش‌آموز، عضو یک تشکل» به اجرای فعالیت می پردازند.

در شیوه دوم؛ دانش آموزان به همراه معلم مربوطه یک یا چند بار بصورت گروهی و با هماهنگی مدرسه در قالب «اردو»  یا بازدید یک روزه به مرکز فرهنگی مراجعه می کنند و مربیان کانون با معرفی کارگاه‌ها  و فعالیت‌های کانون به استقبال دانش آموزان خواهندپرداخت. این روش در ۲۶ مرکز فرهنگی هنری استان در حال اجرا
می باشد و مربیان کانون به فراخور امکانات و نیروی انسانی در صورت نیاز ترکیبی از برنامه‌ها مانند قصه‌گویی، روخوانی کتاب، شعرخوانی، کاردستی، نمایش فیلم، نمایش خلاق  و ... طراحی و اجرا می نماید.

برای دیدن سایر تصاویر روی همین لینک کلیک نمایید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =