سی و هشتمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون هرمزگان

سی و هشتمین جلسه انجمن هنرهای نمایشی در مرکز فرهنگی هنری رسالت (شماره 4 بندرعباس) به صورت حضوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان هرمزگان، این نشست با حضور نوشین فرهادی کارشناس آفرینش های هنری استان، مربیان مرکز و جمعی از اعضای انجمن هنرهای نمایشی با محوریت موضوعی نوشتن و انتخاب متن مناسب برگزار شد.

فرهادی گفت: گام نخستین در نوشتن یک نمایشنامه انتخاب موضوع و ایده و طرح اولیه است اینکه یک موضوع برای نویسنده می تواند با هدف اثرگذار بودن برای مخاطب نوشته شود به طوری که موضوع نمایشنامه دغدغه‌ای برای نویسنده یا مخاطبات مورد نظرش را دربر داشته باشد و با نوشتن نمایشنامه سعی بر ایجاد روابط، علت و معلولی در طرح کلی نمایشنامه ایجاد نماید و یک موضوع مناسب برای نمایش نامه نویسی باشد.

وی افزود: شخصیت موقعیت، مکان، هر کدام می‌توانند در خلق یک نمایشنامه موثر باشند یا یک متن داستان مورد بازآفرینی یا اقتباس قرارگیرد و به یک نمایشنامه اقتباسی یا بازآفرینی شده مبدل گردد.

گفتنی است، در این نشست اعضای انجمن با ارائه طرح نمایشنامه خود با کارشناس آفرینش های هنری استان به گفتگو نشستند و قرار شد به جهت تولید اثر نمایشی و شرکت در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی متن نمایشنامه خود را آماده و ارائه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =