جنب‌وجوش یزدی‌ها برای میزبانی از مهمانان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آستانه یلدا

جشنواره بیست‌وپنجم بین‌المللی‌قصه‌گویی به میزبانی یزد به عنوان پایتخت قصه‌گویی ایران در حالی آغاز شده که با ورود مهمانان یکی پس از دیگری، شهر منتظر قصه‌ای دیگر برای یلدای خاطره‌انگیز ۱۴۰۲ است.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، استان یزد که سابقه دیرینه در قصه‌گویی برای کودکان دارد و مرحوم مهدی آذریزدی از این دیار برخاسته است اکنون برای برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و دومین سال میزبانی از مهمانان این جشنواره لحظه شماری می‌کند.

پوسترهای جشنواره در سراسر شهر میراث جهانی یزد برافراشته است و پچ پچ کودکان در مدارس و جمع‌های خانوادگی از رویدادی فرهنگی خبر می‌دهد.

مادران یزدی که شب‌ها قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب را بر بالین نورچشمی‌هایشان زمزمه می‌کردند این بار منتظر شنیدن قصه‌هایی جدید هستند تا ضمن یادگیری از قصه‌گویان بزرگ با دست پر قصه‌ای را به فرزندانشان هدیه کنند.

گویا مهدی آذریزدی بار دیگر به شهر جهانی یزد بازگشته است و از محله خرمشاه و خانه خشتی گلی خود بچه‌های خوب را برای شنیدن قصه‌های خوبی دیگر دعوت می‌کند.

در آستانه شب یلدا و چله زمستان سرد در یزد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که هر کدام قصه‌ای در سینه دارند یلدای امسال را با قصه‌های جدید بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه برای نوه‌هایشان خاطره انگیزتر می‌کنند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذر به میزبانی استان یزد و با حضور ۵۶ قصه‌گو و تعداد زیادی از هنرمندان و پیش‌کسوتان حوزه کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

جنب‌وجوش یزدی‌ها برای میزبانی از مهمانان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آستانه یلدا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =