در حوزه اسباب‌بازی یک سند راهبردی داشته باشیم

سی‌وپنجمین جلسه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جلسه که بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ با حضور اعضای این شورا برگزار شد، حامد علامتی رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی و مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: در جلسه شورای انقلاب فرهنگی بحث تغییر مصوبه اساس‌نامه شورای نظارت بر اسباب‌بازی مطرح شد.

وی ادامه داد: در بررسی این اساس‌نامه با سازمان‌های مرتبط در ارتباط باشید و تولیدکنندگان، انجمن صنفی و... همه را درگیر کنید.

مدیرعامل کانون افزود: تلاش شود نتیجه کارعمومیت داشته باشد و یکطرفه نباشد. در واقع یک سند راهبردی داشته باشیم که همه به آن رجوع کنند.

در بخش دیگری از این جلسه آیدین مهدیزاده‌تهرانی رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به بیان مواردی در رابطه با اصلاح اساس‌نامه پرداخت و نکته‌هایی را درباره اصلاح آیین نامه شورای نظارت بر اسباب‌بازی مطرح کرد.

مهدیزاده گفت: این اصلاح برگرفته از نیازی است که حس کردیم و ابلاغ‌هایی که به ما صورت گرفته است.

در حوزه اسباب‌بازی یک سند راهبردی داشته باشیم

وی در ادامه به توضیح سندهایی که وجود دارد و وظایفی که دارند اشاره داشت و از تشکیل کمیسیون صادرات و واردات در وزارت صمت خبر داد. این کمیسیون از بخش‌های مهم است که در بیست سال گذشته نبوده است.

همچنین علی علی‌پور کارشناس مجامع وزیران ارشاد اظهار کرد: اساس‌نامه را بررسی کردیم و نظرهایی برای تغییر به ذهن‌مان رسیده است. در این بررسی به نتیجه رسیدیم عنوان متن، اساس‌نامه و تغییرات شکلی و محتوایی در بخش‌هایی داشته باشد.

وی افزود: واژه نظارت را برداشتیم، چون نظارت فعالیت خاصی را دربرمی‌گیرد. همچنین مواد اساس‌نامه را به تعاریف، اهداف، کمیته جدید به نام صدور مجوز و امور عمومی تقسیم کرده‌ایم.

علی‌پور ادامه داد: علاوه براین در این اصلاح اسباب‌بازی، شورا و اساس‌نامه را تعریف کردیم. اما بازی و بازی رایانه‌ای را حذف کردیم تا تخصصی‌تر جلو برود چون یک کانال مجزاست.

در حوزه اسباب‌بازی یک سند راهبردی داشته باشیم

سپس سیدامیر آقایی نماینده شورای فرهنگ عمومی گفت: دو رویکرد می‌توان پیش گرفت. شورای مشابهی ایجاد شود که نماینده تام‌الاختیار دستگاه‌ها باشد و آن شورا اساس‌نامه‌ها را تهیه کند.

مسعود حسنلو نماینده سازمان تبلیغات اسلامی نیز بیان کرد: حتما شورا ارتقا پیدا کند و سایر انجمن‌ها را شامل شود.

وی افزود: از مجمع سازمان فعالان اسباب‌بازی بخواهیم به شورا پیش نویس بدهند و به فعالین بخش غیردولتی تحویل دهیم.

سی‌وپنجمین جلسه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با حضور حامد علامتی رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اعضای این شورا برگزار شد.

در حوزه اسباب‌بازی یک سند راهبردی داشته باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =