نشاندن لبخند با "یلدای لبخند" بر لبان کودکان همدان

یلدا یکی از فرصت‌هایی است که کانون برایش قصه برای گفتن، شعر برای خواندن و نمایش برای دیدن دارد و کانون همدان به مناسبت این شب دوستی و دورهمی ویژه برنامه یلدای لبخند را در سینما کانون برای هزار و 500 دانش‌آموز به مدت سه روز اجرا کرد و لبخند را بر لبان آنان نشاند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، یلدا شبی است به یادگار مانده از پدران و مادرانی که با هر بهانه‌ای می‌خواستند چراغ مهر و محبت را در خانه و در دل تک تک اعضای خانواده روشن و گرم نگه دارند حتی اگر در یکی از سردترین شب‌های سال باشد و زمانش یک دقیقه طولانی‌تر.

یلدا میراثی مبارک از گذشتگانی است که می‌خواستند آشتی و دوستی و دید و بازدیدها همیشه رونق داشته باشد؛ پس یادمان باشد یلدا شبی است که به ما بفهماند زندگی آن قدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت.

یادمان باشد در این شب اجاق خنده و خاطره‌گویی و قصه‌گویی و قصه شنیدن را در کنار عزیزان خود روشن کنیم و چقدر زیباست که این دورهمی در کنار پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی باشد که موها در گذر ایام سپید کرده‌اند و شب چله‌ها دیده‌اند.

یادمان باشد امشب در کنار هم اگر بودیم طعم شیرین دوستی را بچشیم و به دیگران بچشانیم و الگوی تمام عیار مهر و دوستی برای فرزندانمان باشیم.

یادمان باشد یلدا همان بهانه‌ای است برای در کنار هم شاد بودن و و از احوال بزرگترها جویا شدن و چقدر نیکو است که این بهانه را به کودکان و نوجوانان خود یاد بدهیم و بگوییم دنیا تنها در قاب تب لت و گوشیهای لمسی در دسترسشان که دنیایی پر از رنگ و لعاب اما مجازی است، خلاصه نمی‌شود.

نشاندن لبخند با "یلدای لبخند" بر لبان کودکان همدان

یلدا فرصتی است برای پدران ومادران و فرزندانشان که به بزرگ ترهای مو سفید کرده روزگاران که شاید فراموش شده‌اند سری بزنند و میهمان آغوش گرم و لبخند پرمهرشان شوند.

یلدا یکی از همان فرصت‌هایی است که کانون برایش برنامه دارد و قصه برای گفتن و شعر برای خواندن و نمایش برای دیدن؛

و کانون همدان به مناسبت این شب دوستی و دورهمی ویژه برنامه یلدای لبخند را در سینما کانون برای هزار و 500 دانش‌آموزبه مدت سه روز اجرا کرد.

یلدای لبخند با همکاری مربیان کانون و مدیران مراکز ساعتهایی پر از شادی را برای دانش‌آموزان رقم زد و آنها در قصه و نمایش این ویژه برنامه آموختند که یلدا سنتی دیرینه است که باید آن را دوست داشت.

نشاندن لبخند با "یلدای لبخند" بر لبان کودکان همدان

برنامه یلدای لبخند با هدف احترام به بزرگترها خصوصا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و شرکت کردن کودکان و نوجوانان درجمع‌های صمیمی خانوادگی و دوری از فضاهای مجازی و بازی‌های یارانه‌ای برگزار شد.

نمایش اجرا شده در این برنامه به نکات مهم دیگری چون افزایش و جوانی جمعیت و خوب نبودن تک فرزندی و توجه به آداب و رسوم‌ها نیز اشاره داشت و به معرفی تنقلات سالم و مفید شب یلدا برای کودکان پرداخت.

در این برنامه نقالی توسط یکی از اعضای مرکز 3 کانون همدان اجر شد و نیز کودکان از قصه‌گویی یلدایی نیز بهره بردند.

در پایان باید گفت تمام مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همه کودکان و نوجوانان این دیار زندگی پر از شادی و خوشی و عمری بلند و با عزت چون شب یلدا را آرزو می‌کنند.

نشاندن لبخند با "یلدای لبخند" بر لبان کودکان همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =