سی و سومین جلسه انجمن هنرهای سرود کانون هرمزگان برگزار شد

با همت واحد آفرینش های هنری کانون هرمزگان سی و سومین جلسه انجمن سرود کانون با محوریت بررسی مراسمات آیین و سنتی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان هرمزگان سی و سومین جلسه انجمن سرود با حضور نوشین فرهادی کارشناس آفرینش های هنری استان و محمدعلی آسو پیشکسوت هنرسنگ زنی"چک چکو" استان با محوریت آشنایی نوجوانان علاقمند به سرود برگزار شد.

فرهادی تصریح کرد: در راستای برگزاری نشست انجمن سرود سعی بر آن شد تا مراسمات آئین و سنتی استان هرمزگان مورد بررسی قرار گیرد. در هنرهای آوایی و سنتی این استان "آئین سَنْگْزَنی" در باور برخی از مردم، واکنشی به سُم کوبی اشقیا بر بدن شهدای کربلاست و کنایه از ناله و به صدا در آمدن سنگ ها است.

وی افزود: به گواه اسناد تاریخی، این مراسم سنتی قدمتی طولانی دارد که به دوران بعد از ورود اسلام و در دوره قاجار رواج یافت. در این نشست ضمن آشنایی اعضای انجمن با هنر سنگ زنی، این آیین توسط محمد علی آسو بصورت عملی آموزش داده شد و در پایان جلسه مقررگردید اعضای شرکت کننده علاوه بر انتخاب متن مناسب تمرینات اجرایی این هنر را در قالب یک اجرای دسته جمعی ارایه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =