کد خبر: 335021
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
بازدید 110
کارگاه  مدل سازی نجومی درکانون لرستان

ویژه برنامه «کارگاه مدل سازی نجومی» در مرکز علوم و نجوم و مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خرم آباد برگزار

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ همزمان با هفته پژوهش ویژه برنامه «کارگاه مدل سازی نجومی» در مرکز علوم و نجوم و مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خرم آباد برگزار شد.
در این برنامه اعضای علاقمند به پژوهش و نجوم از6 مرکز ثابت کانون در خرم آباد ابتدا در مرکز علوم نجوم و بعداز آن در سالن نوجوان مرکز شماره 2 خرم آباد گردهم آمدند و زیر نظر مربی مرکز علوم ونجوم ومربیان سایر مراکز در کارگاه مدل سازی نجومی به ساخت ماکت پرداختند. 
این ویژه برنامه به منظورآشنایی اعضا با موضوعات و پدیده های آسمانی، ابزارهای قدیمی و جدید نجومی، همچنین ایجاد بستری برای شکوفایی خلاقیت آنها برگزار شد.
در راستای برگزاری این مدل سازی نجومی اعضای علاقمند از هفته قبل با تشکیل گروه های 5 نفره با استفاده از شیوه های گوناگون ( معرفی کتاب، نمایش فیلم و....) با مباحث ابتدایی مربوط به فضا و نجوم آشنا شدند و در این کارگاه ماکت های: ابزارهای قدیمی و جدید نجومی ( اسطرلاب، ساعت آفتابی، تلسکوپ و .. ) را با راهنمایی مربی علوم ونجوم ساختند.
در این روزشرکت کنندگان درآسمان نما حضور یافتند و با فعالیت های علمی در حوزه فضا و نجوم، ابزارها و منظومه شمسی بیشتر آشنا شدند و آثار تولید شده در کارگاه به نمایش گذاشته شد.
در پایان این برنامه از اعضا فعال پژوهشگر تقدیر به عمل آمد.

کارگاه  مدل سازی نجومی درکانون لرستان

کارگاه  مدل سازی نجومی درکانون لرستان

کارگاه  مدل سازی نجومی درکانون لرستان

کارگاه  مدل سازی نجومی درکانون لرستان


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =