کد خبر: 335064
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
بازدید 105
همایش علمی پژوهشی کاوش برگزار شد

نهمین همایش علمی پژوهشی کاوش ویژه اعضا و مربیان پژوهشگر استان در تاریخ ۳۰ آذرماه همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش در مجتمع پردیسان کانون پرورش فکری برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم نهمین همایش علمی پژوهشی کاوش ویژه اعضا و مربیان پژوهشگر استان در تاریخ ۳۰ آذرماه همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش در مجتمع پردیسان کانون پرورش فکری برگزار شد. 

در ابتدای این همایش محمد غفاری مدیرکل استان قم ضمن خرسندی از حضور در جمع پژوهشگران کودک و نوجوان، فضای پویای پژوهشی حاکم بر مراکز کانون پرورش فکری را حاصل تلاش اعضای علاقه‌مند و مربیان توانمند علمی استان دانست و از تلاش و پیگیری شهرزاد حدادپور کارشناس آموزش و پژوهش استان نیز در این خصوص تقدیر کرد. 

علی حیدری رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز میهمان  پس از سخنرانی برای حاضران به سبب همکاری با کانون در زمینه پژوهش مورد تقدیر قرار گرفت. 

همایش علمی پژوهشی کاوش برگزار شد

سعاده سادات حوائجی مربی علمی کانون با همراهی دو عضو نوجوان مجتمع پردیسان به اجرای عملی یک آزمایش جذاب علمی برای حاضران پرداخت و مریم کریمی مربی علمی و فرهنگی کانون نیز توضیحاتی در مورد پویش جستجوی سیارک‌ها و جستجوی ریز شهاب‌سنگ‌ها گزارشی ارائه داد و پس از آن کلیه اعضای فعال در این دو بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

همایش علمی پژوهشی کاوش برگزار شد

اجرای سرود توسط گروه سرود مرکز شماره ۱۰ و همچنین پخش کلیپی از فعالیت‌های علمی پژوهشی مراکز در طول سال از دیگر برنامه‌های اجرا شده در بخش اول این همایش علمی بود. تقدیر از  اعضای پژوهشگر فعال در کارگاه‌های علمی کانون و همچنین مربیانی که در بخش‌های پایان‌نامه و جستار نویسی هفته پژوهش کانون به ارائه اثر پرداخته بودند، پایان نخستین بخش از ویژه برنامه کاوش بود. 
در ادا

مه اعضا در ۵ کارگاه علمی شامل کارگاه‌های نانو، زیست شناسی، نجوم، هوافضا و باستان شناسی به فعالیت‌های علمی پراختند.  در کارگاه علمی نانو، علم نانو رو به عنوان علمی بین رشته‌ای به اعضا معرفی شد. نانوذرات طلا و گرافین و رنگ و ویژگی ها و خصوصیات آن معرفی شد. و  اعضا با محصولات نانو تولید شده در داخل و خارج از کشور و نقش نانو بر برطرف کردن نیازهای بشر آشنا شدند.

اعضا در کارگاه علمی هوافضا به ساخت پرنده‌ای پرداختند که بتواند به صورت افقی در هوا به وسیله هدایت باد پرواز کند. در بخش دوم این کارگاه نیز به وسیله کاغذ سازه‌ای ساختند که پس از رها کردن آن به وسیله نیروی باد کنترل شوند تا دیرتر به زمین برسند که کاربرد آن برای سقوط و چتر نجات است.

همایش علمی پژوهشی کاوش برگزار شد

شرکت کنندگان در کارگاه جذاب باستان شناسی، با در آمیختن علم و دانش و قصه و بازی کودکان با باستان شناسی آشنا شدند. اعضا ابتدا در حلقه تفکر و کند و کاو با روند و اهداف کارگاه آشنا شدند. پس از آن به سراغ کاوش و کشف یافته‌های باستان شناسی رفته و از نزدیک با زنده کردن دنیای پیش از تاریخ به دست باستان شناسان آشنا شدند و بعد از آن به مرمت و احیای اشیا به دست آمده پرداختند و پس از آشنایی با خط میخی تجربه خوانش این خط باستانی را به دست آوردند.

همایش علمی پژوهشی کاوش برگزار شد

در طبقه سوم مجتمع پردیسان نیز نمایشگاهی از ساخت و اختراعات اعضای پژوهشگر برقرار بود که توسط حاضران مورد بازدید قرار گرفت و مخترعان نوجوان در این بخش به معرفی آثار خود پرداختند. 

همایش علمی پژوهشی کاوش برگزار شد

امسال نهمین سال متوالی است که این برنامه با هدف ترویج و تقویت فعالیت‌های پژوهشی با تاکید ویژه بر مخاطبان کودک و نوجوان، برگزار شد..  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =