آیین تقدیر از برگزیدگان نخستین مهرواره استانی پژوهش کودک و نوجوان برگزار شد

طی مراسمی از پنج برگزیده و چهار شایسته تقدیر نخستین مهرواره استانی پژوهش کودک و نوجوان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، آیین اختتامیه نخستین مهرواره استانی پژوهش کودک و نوجوان ویژه کودکان و نوجوانان روز دوشنبه ۴ دی ماه در محل سینما کودک مجتمع آفرینش برگزار برگزار شد.

کانون، خانه محققان و پژوهشگران آینده است.

پروین پشتکوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در اختتامیه نخستین مهرماه استانی پژوهش کودک و نوجوان بیان کرد: معضل جامعه بشری فکری نکردن است. هر مشکلی راه حلی دارد که با فکر و پژوهش حل می‌شود.

وی افزود: دانش آموزان، اعضا و مربیان کانون فعالیت های خود را با پژوهش انجام میدهند؛ زیرا کانون ها، مهد علم و دانش هستند.

پشتکوهی با اشاره به خلاقیت محور بودنِ فعالیت های کانون، ادامه داد: کانون، پایه و اساس کنجکاوی و فعالیت است و تمام فعالیت هایش بر اساس خلاقیت و فکری نو انجام می‌شود.

مدیر کل کانون هرمزگان، ضمن ابراز امیدواری برای داشتن آینده ای بهتر در شهر بندرعباس اظهار کرد: در آینده، این شهر دانشمندان زیادی خواهد داشت که تعدادی زیادی از آنها عضو کانون‌ پرورش فکری هستند.

در بخشی از این مراسم،  دو اثر برگزیده با عنوان بررسی اثر تجمیع فلز سرب در خاک و جذب آن توسط درختچه استبرق و غول بادی توسط محمد حسام مقبلی و النا اسدی از اعضای مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس ارائه شد.

آیین تقدیر از برگزیدگان نخستین مهرواره استانی پژوهش و کودک و نوجوان برگزار شد

راحله خادمی کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان ‌و دبیر مهرواره در ادامه با اشاره به هدف از برگزاری این مهرواره در ترویج روحیه کنجکاوی،کاوشگری و پرورش مهارت تفکر خلاق در بین کودکان و نوجوانان گفت: از بین ۴۵ اثر ارسالی به دبیرخانه با اعلام رای هیئت داوران شش اثر برگزیده و چهار اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

وی با اعلام برگزیدگان افزود: در بخش کاردستی علمی، در گروه سنی نوخوان از رایان بهمنش از مجتمع آفرینش بندرعباس با اثر پل هیدرولیکی و در گروه سنی نونهال النا اسدی عضو مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس با اثر غول بادی، پارسا خیره کش از مرکز گلشهر بندرعباس با اثر مینی دریل شارژی، اثر خورشید گرفتگی از محمدحسام خاکشور عضو نونهال مرکز فراگیر بندرعباس نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

کارشناس آموزش و پژوهش با اعلام برگزیدگان علمی ادامه داد: در بخش آزمایش علمی، از شاهین بنارویی عضو نوخوان مجتمع آفرینش بندرعباس با آزمایش سیاه و سفید و روژان مشفقی عضو نونهال این مرکز با آزمایش سرعت سنج بادکنک و دو اثر فلفل آب گریزاز محمدطاها کرمی عضو نونهال مرکز جاسک و اجسام سبک و سنگین در آب از آرمیتا فولادی زاده عضو نونهال مرکز سیریک تقدیر شد.

همچنین در بخش پژوهش میدانی، بررسی اثر تجمیع فلز سرب در خاک و جذب آن توسط درختچه استبرق کار تیمی امیرحسام مقبلی، عارف معماریان و امیرعلی باشی زاده نوجوانان مجتمع آفرینش بندرعباس و اثر بررسی تاثیر فشار هوا بر ماهیگیری در شهر بندرعباس کاری از ستیا کریمی عضو نونگاه مرکز تخصصی سفال بندرعباس به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

اجرای قصه گویی (دالاهو و مادیون چهل کره) توسط محمد اکبری زاده از دیگر برنامه های این آیین تقدیر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =