کانون  پرورش فکری پایه و اساس فکر و اندیشه است

آیت الله معلمی، نماینده مجلس خبرگان در دیدار با جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران گفت: کانون  از جایگاه مهم و حساسی برخوردار بوده و پایه و اساس فکر و اندیشه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، مدیرکل این کانون به همراه معاونین و جمعی از کارکنان این کانون و رؤسای کانون پرورش و کانون زبان قائمشهر با آیت الله علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه قائمشهر دیدار کردند.

آیت الله معلمی با اشاره به نگاه غرب به مقوله فرهنگ، به دهکده جهانی اشاره کرد و افزود: غرب در صد این است تا فرهنگ جهان را مبتنی بر سبک و زندگی واحد و به صورت غربی، توسعه و تعمیق بخشد و در این میان قدرت‌های استکباری نیز بر اساس این رویکرد می‌خواهند تا سایر کشورها را وابسته و متکی به خود کنند.

وی انقلاب اسلامی را نماد استقلال خواهی همه جانبه دانست و افزود: البته این استقلال تاوان هم دارد و هشت سال جنگ ، تهاجم فرهنگی و تحریم‌های ناجوانمردانه و ... همه مزاحمت‌ها و فشارهای کشورهای استکباری در مبارزه با استقلال خواهی ملت ایران است.

نمانیده مجلس خبرگان در بخش دیگر صحبت‌هایش به ویژگی و اهمیت سنین کودکی پرداخت و اظهار داشت: توسعه دانش و تاریخ در نسل کودک و نوجوان متناسب با شرایط فهم و سن آنها از مقوله‌های مهمی است که کانون و دستگاه‌های تربیتی و آموزشی باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه قائمشهر ادامه داد: کانون  از جایگاه مهم و حساسی برخوردار بوده و پایه و اساس فکر و اندیشه است. تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارزشمند است لذا می بایست، معارف توحیدی و اعتقادی، تاریخ انقلاب اسلامی و اهداف انقلاب و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) با زبان هنر و به صورت قابل فهم و درک مخاطب کودک و نوجوان در جان نسل نو بنشیند و نهادینه شود.

در ابتدای این دیدار مدیرکل کانون مازندران با معرفی کارکنان و برنامه‌ها و تشریح اهداف کانون پرورش فکری و کانون زبان در استان مازندران، به پیشینه کانون قبل از انقلاب پرداخت و افزود: پس از انقلاب به دستور حضرت امام، کانون باقی ماند تا مبتنی بر اسلام و انقلاب اسلامی به تربیت نسل نو بپردازد و مقام معظم رهبری نیز نگاه بسیار حساس و حمایت‌گرانه نسبت به این دستگاه مهم تربتی دارند.

حامد فاضلی کبریا در ادامه به ارایه آماری از تعداد مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و کتابخانه پستی در کانون پرورش پرداخت و در خصوص فعالیت‌های کانون زبان اعم از تعداد مراکز آموزشی، زبان آموزان و تعداد زبان‌هایی که در مراکز زبان استان آموزش داده می‌شوند گزارش ارایه نمود.

وی با بیان اینکه ۶۰ عنوان فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی در ۲۸ مرکز کانون، کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه پستی استان به بچه‌های این استان خدمات ارایه می نمایند از توسعه عدالت فرهنگی به عنوان رویکرد محوری کانون پرورش فکری مازندران یاد کرد و افزود: در صورت حمایت مسئولان و توسعه بودجه کانون می توانیم این خدمات را به گروه بیشتری از کودکان و نوجوانان استان ارایه نماییم.

رییس کانون ز بان استان مازندران، همچنین از آموزش بیش از ۷ زبان زنده دنیا در کانون زبان استان خبر داد و افزود: با توجه به مصوبات وزارت آموزش و پرورش و تعامل کانون و این وزارت‌خانه، مقرر شد؛ کتب درسی زبان در پایه متوسطه اول و دوم متوسطه،  توسط کانون زبان ایران تدوین شود.

فاضلی با تاکید بر اینکه اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ توسعه فکر، اندیشه و پرورش  و شکوفایی استعدادهای بچه‌ها مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: متاسفانه نگاه مسئولان به مقوله کانون پرورش فکری، نگاه جدی نیست و ضرورت دارد به این جایگاه حساس که پایه گذار فکر و اندیشه و آینده ساز نظام است به صورت جدی‌تری نگریسته شود.

کانون  پرورش فکری پایه و اساس فکر و اندیشه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =