مربیان کانون پرورش فکری به واسطه ارتباط با ذهن و فکر کودکان رسالت سنگینی بر دوش می‌کشند

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه با همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نقش آنان را به سبب ارتباط مستقیم با ذهن و فکر کودکان و نوجوانان و تاثیرگذاری بر آنان رسالتی مهم خواند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، استاندار در جلسه‌ای با همکاران کانون استان از تلاش‌های مجموعه کانون قدردانی کرد.

محمد کرمی در آغاز سخنان خود، که با روز زن و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هم‌زمان بود، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و سردار سلیمانی، میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر را تبریک گفت و ادامه داد: اگر امروز کسانی چون حاج قاسم، علما و دانشمندانی را داریم که به این مقام رسیده‌‍اند و در دل‌ها جا دارند، نتیجه سختی‌ها و حاصل پرورش مادرانی است که از سلامتی خود گذشتند تا فرزندان صالحی به جامعه تحویل دهند.

وی با بیان این نکته که نظام تربیتی از مادر شروع می‌شود، ادامه داد: از صدر اسلام تا پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، مادران به جهت نگاه توحیدی خود نقش اصلی را برعهده داشتند زیرا چنان فرزندانی تربیت کردند که برای دفاع از اسلام و وطن جان خویش را فدا کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش کانون پرورش فکری گفت: مربیان کانون به سبب ارتباط با ذهن و فکر کودکان، رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی «تربیت توحیدی» و «مهارت‌محوری» را دو شاخصه مهم کار مربیان دانست و در این زمینه گفت: اگر کودکان خدا را بشناسند هیچ‌گاه دچار ترس نمی‌شوند و از اصول خود عقب نشینی نمی‌کنند و مهارت آموزی هم می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها در بزرگسالی پیشگیری کند.

کرمی ادامه داد: برای تاثیرگذاری بیشتر با آموزش و پرورش، روابط خود را گسترش دهید زیرا کودکان و نوجوانان توانمندی داریم که در صورت شناسایی، پرورش صحیح و سپردن مسئولیت به آنان می‌توان، آنان را برای فعالیت در آینده آماده کرد.

استاندار در پایان افزود: در کودکان و نوجوانان تحرک ایجاد کنید که حاصل آن تغییر است و در کنار این تغییر، ایجاد انگیزه، امید و ارایه محتوای مناسب تاثیر ماندگاری بر مخاطب باقی خواهد گذاشت.

گفتنی است پیش از سخنان استاندار، مدیرکل کانون استان در گزارشی کوتاه، تعداد مراکز کانون، پراکندگی آن در سطح استان و خدمات مربیان به کودکان و نوجوانان را برشمرد.

محمدرضا سالاری در ادامه مربیان و اعضا را دو سرمایه گرانبهای کانون خواند که گروه نخست با تخصص خود رسالت کانون را در استان به پیش می‌برند و گروه دوم هم با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری از فعالیت‌های متنوع کانون، در جهت توانمندی خود، بهره‌مند می‌شوند.

کتاب و نقش آن در فعالیت‌های کانون بحث دیگری بود که مدیرکل کانون به آن پرداخت که در این بخش به ۳۲۳ هزار جلد کتاب مراکز اشاره کرد و از تزریق ۲۳ هزار جلد کتاب، در ماه‌های اخیر، خبر داد.

برگزاری جشنواره قصه‌گویی، به عنوان یک ابزار تربیتی قوی، حضور واحدهای سیار به صورت مستمر با ارائه خدمات فرهنگی در مناطق حاشیه شهر و روستاها، اجرای برنامه برای همه کودکان و نوجوانان و امید آفرینی در آنان دیگر سخنانی بود که سالاری در حضور استاندار به آن اشاره کرد.

وی هم‌چنین از دعوت از گروه‌های نمایشی برجسته کشور و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها از شمال تا جنوب استان سخن گفت که تاثیر مثبتی بر روی آنان گذاشته و گفت: برای تکرار، رشد و تقویت این رویدادها نیازمند نگاه حمایتی هستیم.

بخش پایانی سخنان مدیرکل به مطالبات همکاران اختصاص داشت و در ادامه، همکاران نکاتی را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =