کد خبر: 335511
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
تماشاخانه سیار کانون به استان مرکزی سفر کرد

همزمان با هفته فرهنگی خمین و سالروز تولد امام خمینی(ره)، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با حضور در استان مرکزی به اجرای برنامه‌ در رویداد «بر آستان آفتاب» پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در برنامه «بر آستان آفتاب» (هفته فرهنگی خمین و سالروز تولد معمار کبیر انقلاب امام خمینی) مصادف با تولد حضرت زهرا(س) و گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با حضور در روستاهای شهر خمین در استان مرکزی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود اجرا کرد.

برهمین اساس نمایش هناس (نفس) به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم با موضوع آسیب دیدن بچه‌ها در جنگ به‌خصوص کودکان بی‌دفاع غزه و فلسطین، سوریه، عراق، یمن و... اجرا شد.

تماشاخانه سیار کانون به استان مرکزی سفر کرد

این اثر روایت مردمانیست که بر اساس سیره روش و منش زندگانی حاج قاسم سلیمانی همچنان وفادار به اصول مقاومت در منطقه مانده‌اند و رنج‌ها و مصایبشان را به جان می‌خرند. روایت مظلومیت کودکان آسیب‌دیده از بمباران شیمیایی جنگ ایران و عراق در دوران دفاع مقدس و بیمارستان المعمدانی شهر غزه و بمباران هوایی رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل است ‌که به شهادت کودکان ختم می‌شود. در پایان فصل مشترک این دو روایت، نمایشگاهی از عکس شهدای کودک برای تماشاگران برپا می‌شود.

بازیگران این نمایش صادق کیانی‌مقدم و زهره غلامی هستند. دستیاری صحنه، موسیقی و افکت راحله حمزه‌ای، دستیار کارگردان و طراحی پوستر را مینا بهرامی‌تبار و ساخت دکور و اکساسوار را علیرضا حسین‌پور بر عهده داشته‌اند.

نمایش «هناس» از تولیدات مشترک مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری و واحد تماشاخانه‌ سیار است.

تماشاخانه سیار کانون به استان مرکزی سفر کرد

همچنین نمایش «بچه زرنگ» از سوی گروه نگاه به سرپرستی مجید نصیری و بازیگری پویا یزدانجو در جمع این بچه‌ها اجرا شد.

تماشاخانه سیار کانون از دوشنبه ۱۱ دی برنامه‌های خود را در استان لرستان آغاز کرد، روز پنج‌شنبه ۱۴ دی به استان مرکزی رفت و هم‌اکنون در روستاهای دهنو، فرنق و شهر خمین در حال اجرای برنامه است.

یادآوری می‌شود تماشاخانه‌های‌ سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مناطق کم‌برخوردار به اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =