کد خبر: 335667
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
بازدید 37
عملکرد کانون برای ترویج نماز رضایت‌بخش است

کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: کانون در این زمینه ترویج نماز در میان کودکان و نوجوانان با توجه به کارها و فعالیت‌هایی که انجام داده رضایت بخش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین شاکری کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان، حجت الاسلام بردبار از بنیاد تخصصی مهدویت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بازدید کردند و از نزدیک با روند فعالیت‌های کانون آشنا شدند.

در این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص فعالیت‌های کانون اظهار کرد: 62 فعالیت در حوزه‌های فرهنگی-هنری و ادبی در تمامی مراکز فرهنگی- هنری کشور انجام می‍گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به جایگاه نماز در قرآن و احادیث و روایات تصریح کرد: ترویج نماز در میان کودکان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد که اگر این کار به خوبی صورت بگیرد جلوی خیلی اتفاقات گرفته خواهد شد.

عملکرد کانون برای ترویج نماز رضایت‌بخش است

وی افزود: ستاد اقامه نماز در راستای منویات مقام معظم رهبری کار ارزیابی ادارات و نهادها را در خصوص نماز انجام می‌دهد که کانون در این زمینه با توجه به کارها و فعالیت‌هایی که انجام داده بسیار خوب عمل کرده است.

شاکری ادامه داد: طبق تفاهمنامه ستاد اقامه نماز و کانون باید تعامل دو طرفه وجود داشته باشد و ستاد می‌تواند منابع و کتاب‌های مفید و کاربردی را در اختیار مربیان کانون قرار دهد.

وی به جهاد تبیین اشاره و خاطرنشان کرد: کارها و فعالیت‌هایی که در این مجموعه برای کودکان و نوجوانان در خصوص نماز صورت می‌گیرد بیان شود تا مردم در سطح جامعه بدانند چه کارهای صورت می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به 62 فعالیت کانون اظهار کرد: برنامه بهشتیان کوچک 6 سال است که در کانون در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و یک افطاری ساده و کوچک به کودکان و نوجوانان داده می‌شود و در کنار این کار فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، نقاشی، خطاطی و ... صورت می‌گیرد و بچه‌ها یک روز خوب را سپری می‌کنند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر گفت: در سال جاری بهشتیان کوچک فقط مختص ماه رمضان انجام نگرفت بلکه هر برنامه مذهبی و دینی که در کانون انجام گرفته در زیرمجموعه  بهشتیان کوچک صورت می‌گیرد.

وی به افتتاح نمازخانه در مراکز فرهنگی- هنری در سراسر استان اشاره و بیان کرد: اولین نماز در مجتمع شهید مدنی افتتاح شد و انتظار داریم که ستاد اقامه نماز در تجهیز کمک رسان کانون باشد تا بتوانیم نمازخانه‌های کوچک دیگر را در مراکز کانون افتتاح کنیم.

عملکرد کانون برای ترویج نماز رضایت‌بخش است

در ادامه کارشناس فرهنگی کانون و رابط کانون با ستاد اقامه نماز در استان همدان به فعالیت‌های انجام گرفته در کانون گزارشی از کارهای اجرا شده در کانون را بیان و تصریح کرد: کانون برنامه‌ای با عنوان بهشتیان کوچک دارد که با افطاری دادن به کودکان و در ماه رمضان آغاز شد.

وی به اقدامات امام جماعت کانون در برگزاری نماز جماعت در اداره اشاره کرد و  گفت: امام جماعت کانون در ارتباط‌گیری با کودکان و نوجوانان در مدارس در کنار مربیان سیار بسیار مطلوب بوده و مطلع هستیم که هم دانش‌آموزان و معلمان از این اقدام خرسند هستند و نتیجه خوب بوده است.

مژگان هادی افزود: برنامه‌های دینی و مذهبی متنوعی در کانون برای بچه‌ها اجرا می‌شود که شامل احیای شب‌های قدر، جمع‌خوانی قرآن، نماز جماعت و ...که این فعالیت‌ها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: جشن میلاد امام زمان (عج) برای اعضا گرفته شد و بسیار مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت و همچنین در این راستا با توجه به تفاهمنامه کانون با موسسه احیا سه شنبه‌های مهدویت در مراکز فرهنگی- هنری کانون توسط مربیان انجام می‌گیرد.

کارشناس فرهنگی کانون به برگزاری چهارشنبه‌های امام رضایی (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه با کمک خادمیاران بنیاد رضوی هر هفته در مراکز در جهت معرفی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) صورت می‌گیرد.

وی به برگزاری نماز جماعت در اداره کل اشاره و اظهار کرد: اولین نمازخانه مراکز فرهنگی- هنری کانون در مجتمع شهید مدنی انجام گرفت.

عملکرد کانون برای ترویج نماز رضایت‌بخش است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =