یادواره شهدای کودک و نوجوان کرمان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مازندران

 به مناسبت هفتم شهدای کرمان، یادواره شهدای کودک و نوجوان کرمان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، به منظور گرامی‌داشت مظلومیت و یاد شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریسی کرمان، هم‌زمان با هفتمین روز شهادت، ویژه برنامه‌هایی با عنوان یادواره شهدای کودک و نوجوان در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران برپا شد.

بر همین اساس مربیان و اعضای کانون تلاش کردند تا با تولید تیزر، پادکست و کلیپ‌های موضوعی، برپایی کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های هنری، ادبی و فرهنگی و ... ؛ مظلومیت کودکان و نوجوانان پرپر شده این حادثه دلخراش را به تصویر کشند و با خانواده‌های آنان همدردی نمایند.

در همین راستا از جمله این برنامه‌ها می توان به؛  کارگاه نقاشی شهدا زنده اند در کیاسر- تولید تیزر  دکلمه و شعر خوانی عضو کانون در آمل – معرفی وقایع، شعر خوانی، کاردستی، نوشتن خلاق در مرکز شماره ۲ ساری-  اجرای برنامه با عنوان از فرش تا عرش توسط کانون پرورش فکری نشتارود با جمعی از دانش آموزان مدرسه هاتف در روستای کترا - معرفی وقایع و ایام و معرفی شخصیت حاج قاسم سلیمانی و کارت پستال سازی در مرکز نور اشاره کرد.

در همین حال، مرکز سیمرغ با تولید تیزر شعرخوانی مرکز بنفشه با تولید تیزر نقاشی (دخترکاپشن صورتی با گوشواره های قلبی) و برگزاری کارگاه کاردستی وادبی - مرکز شماره یک بابل با تولید کلیپ یادبود شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان  و مرکز پل‌سفید با تولید پادکست به یاد سردار سلیمانی در حوزه فضای مجازی فعالیت کردند.

سایر مراکز فرهنگی هنری نیز با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مانند: تشکیل کارگاه معرفی ایام و وقایع، شعر خوانی، روخوانی کتاب، کاردستی و سفالگری مراکز شماره سه چالوس در یکی از مدارس شهرستان و اجرای برنامه در مراکز شماره یک و دو این شهرستان - معرفی شخصیت حاج قاسم کار خوشنویسی و کاردستی گل لاله و تلفیق آن در طرح دیواری یاد و نام شهدای کودک و نوجوان در مرکز کتالم و سادات شهر- برپایی نمایشگاه از غزه تا کرمان در مرکز نوشهر و انجام فعالیت‌های معرفی ایام، وقایع، معرفی شخصیت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و نشست و گفتگو را با گروه کودک و نوجوان و کارگاه نقاشی در مرکز فریدونکنار و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری در مرکز گلوگاه  در این خصوص فعالیت داشتند.

برای دیدن گزارش تصویری این رویداد روی همین لینک کلیک نمایید 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =