برگزاری  دوره‌ی «مخاطب شناسی کودک ونوجوان (مهارت اداره کارگاه)» ویژه مربیان البرز

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با حضور «بهزاد دارابی» دردوره‌ی مخاطب شناسی کودک و نوجوان ( مهارت اداره‌ی کارگاه) حضور یافته و با ویژگی های مخاطبان کانون و چگونگی مدیریت کارگاه‌ها بر اساس ویژگی‌های مخاطب  آشنا شدند.

به گزارش روابط ععمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز این کارگاه آموزشی  ۸ ساعته  به همت واحد آموزش و پژوهش کانون البرز در دو روز به صورت مجازی و با هدف آشنایی مربیان با ویژگی‌های کودکان و نوجوانان و جذب و پایدارسازی مخاطبان در مراکز کانون البرز، برگزار شد.

همان گونه که قبلا در اخبار اشاره شد، روز نخست این کارگاه نیز پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و مربیان در این کارگاه ویژگی های دوراان کودکی و طرز برخورد صحیح با کودکان عضو مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری را فرا گرفتتند.

روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ جلسه دوم کارگاه به مخاطب شناسی نوجوانان اختصاص داشت و بهزاد دارابی مدرس کارگاه در مورد ویژگی‌های دوران نوجوان و نحوه‌ی رفتار صحیح با نوجوانان با حضار بحث و گفتگو کرد.

این مدرس که قریب ۵۰ سال است به صورت نزدیک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتباط بوده و حدود  ۲۰ سال است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره های بدو خدمت و تکمیلی در سراسر کشور اجرا کرده و بازدیدهایی را از قریب ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی، هنری کانون در کشور داشته و تجربیات بسیاری از مربیان را مشاهده کرده است، خطاب به مربیان گفت شکر گزار کانون باشید که فرصت اشتراک خطاها و تمرین راه درست را برای شما فراهم کرده است.

  وی در ادامه افزود یک مربی موفق یقینا ویژگی‌های دوران نوجوانی را شناخته و به صورت حرفه ای با نوجوانان مواجه خواهد شد او با اشاره به نوجوانان نسل «زد» گفت، امروه با نوجوانانی مواجه هستیم که بخش عمده‌ای از دوران کودکی و رشد خود را در بستر اینترنت و شبکه‌ی مجازی می گذرانند و مربیان حتما باید در مورد این نسل از نوجوانان کسب اطلاعات کرده و فعالیت‌های متناسبی را تعریف کنند.

برخورد مساوی و یکسان با تمام اعضا، شناخت ویژگی‌های کلی و بین‌المللی و همچنین ویژگی های خاص دوران نوجوانی، ویژگی‌های رفتار حرفه‌ای در مقابل سرکشی و لجبازی نوجوانان از جمله حفظ آرامش در سخن، رفتار و برخورد، آوردن لفظ خانم و آقا کنار اسامی نوجوانان، عدم مقایسه‌ی نوجوانان با یکدیگر، توجه به ویژگی های خوب نوجوانان و چگونگی برخورد با حس بی همتایی اغراق آمیز آنان،عدم نسبت دادن ویژگی هایی به نوجوانان بدون آگاهی و اظهار نظر بدون پشتوانه‌ی علمی و عدم سخن گفتن مربی با لحن نامتعارف و نامناسب، استفاده از پوشش و ظاهر متعارف و آراسته،  از نکاتی بود که مورد توجه این مدرس قرار گرفت و به مثال‌های بالینی در این زمینه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =