طرح کانون مدرسه در یک روز بدون کیف در مدارس استان اجرا شد 

روز بدون کیف، روز فعالیت های کانون در مدارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری حجت الله آسمند مدیر کل کانون از برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در روز بدون کیف در مدارس استان خبر داد.  
وی در این باره گفت: نظام تعلیم و تربیت در طرح یک روز بدون کیف، اهداف متعددی را در نظر دارد اما به طور کلی می‌توان گفت یک روز بدون کیف قرار است مانوری برای اجرای عملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد. 
آسمند ادامه داد: هدف از  اجرای برنامه‌ی یک روز بدون کیف ایجاد محیطی با نشاط مبتنی بر بازی و تحرک دانش‌آموزان است که موجب ارتقای کیفیت آموزش و فراهم کردن زمینه بروز و ارائه خلاقیت‌ها برای دانش آموزان و معلما می شود.

طرح کانون مدرسه در یک روز بدون کیف در مدارس استان اجرا شد  
مدیر کل کانون حضور مربیان در مدارس و اجرای فعالیت های هنری، فرهنگی و ادبی را از جمله برنامه های اجرایی در راستای افزایش نشاط و شادابی دانش آموزان، کاهش اضطراب، افزایش انگیزه و علاقه دانش آموزان در مدارس با شوق انگیز نمودن محیط‌های یادگیری عنوان کرد و افزود: اجرای این برنامه ها در قالب طرح کانون مدرسه است و در این برنامه ها بخشی از اهداف مفاهیم آموزشی نیز به صورت جذاب و عملی محقق می شوند.  
وی استفاده از ظرفیت های فعالیت هایی نظیر نقاشی، کاردستی، سفالگری، خوشنویسی، قصه گویی، کتاب خوانی و... را یکی از بسترهای مناسب و خلاقانه برای رشد مهارتی دانش‌آموزان در این روز دانست و گفت: آموزش و فراهم کردن زمینه بروز و ارائه خلاقیت‌ها، ارتباط بیشتر کودک با محیط بیرون و شکوفا شدن استعدادهای نهفته دانش آموزان، خلاقیت و گسترش دنیای اجتماعی دانش‌آموز از جمله کارکردهای این روز است و زمینه ساز رسیدن به اهداف کانون می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =